Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEYSEL KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ İkinci Düzey İNŞ 535 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, sunum, ödev, uygulama.
Dersin Amacı Karayolu üstyapılarının tasarımına ve kalite kontrolüne yönelik deney yöntemlerinin laboratuvar ve arazi uygulamaları ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Karayolu Mühendisliğinde uygulanan deneyler ve deneysel çalışmaların incelenmesidir.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Bitüm Özgül Ağırlık deneyi, Penetrasyon
3 Yumuşama Noktası, Düktilite, Yanma Noktası
4 Soyulma deneyleri, Yapışma Deneyleri
5 Bitüm Miktarı Tayini
6 Elek Analizi, Los Angeles Aşınma Deneyi
7 Yassılık İndeksi, Özgül Ağırlık ve Absorbsiyon
8 ARA SINAV
9 Cilalanma deneyi, Agrega Kayma Sürtünme Deneyi
10 CBR deneyi, Metilen Mavisi Deneyi
11 Marshall Metodu
12 Süperpave metodu
13 Düşen Ağırlık Deflektometresi, Kayma Sürtünme
14 Profilometre, Kum-Yama deneyi, Kum Kesafet deneyi, Arazi CBR
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
3 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 Tasarım için gerekli parametrelerin elde edilmesi
5 Karşılaşılan problemler için hangi deneylerin yürütüleceği becerisini kazanma
6 TSE, BS, ASTM ve AASHTO standartlarının deneylerin yapımında kullanılmasının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Ders Notları 2)Karayolları Teknik Şartnamesi, 2013
Yardımcı Kaynaklar ASTM, AASHTO

Ders İle İlgili Dosyalar