Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON Birinci Düzey SEC 124 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. MEHPARE YAĞLICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğreniciye düşüncelerini, duygularını, fikirlerini, kazanımlarını doğru, anlaşılır, akıcı, etkili şekilde sözlü anlatabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders doğru ve güzel konuşma yeterliliğini geliştirmek adına öğrencinin, diksiyon konusunda bilgi edinmesi, bu konuda çalışma yapması, söyleyiş yanlışları ve konuşma bozukluklarını gidermesi, konuşma türlerinin özelliklerini bilmesi ve uygulanmasını yapmak adına tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum
2 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
3 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
4 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
5 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
6 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
7 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
8 vize
9 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
10 Vurgu- Tonlama
11 Vurgu- Tonlama
12 Hazırlıklı Konuşma
13 Beden Dili
14 Söyleyiş Kuralları, konuşma kusurları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin sözlü olarak kendini rahat ve etkili bir şekilde ifade etmesi
2 Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek adına doğru nefes alma tekniklerini, artikülasyon, vurgu, tonlama tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek.
3 Öğrencinin sesi ve beden dilini kullanarak etkili bir sözlü iletişim becerisi kazanması
4 Topluluk karşısında hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilmesi
5 Öğrencinin bir konu hakkında konuşma gerçekleştirirken, konuyu giriş gelişme sonuç olarak planlayabilmesi, mantık sıralamasına göre konuşmanın sınırlarını belirlemesi ve kolay anlaşılır halde getirmesi
6 Konuşmanın inandırıcı, güven verici, ilgi çekici, bilgi verici ve dinleyici temelli olmasının sağlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
4 Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
5 Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
6 Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
7 Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
8 Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
9 Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
10 Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
12 Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 13 1 13
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baltaş,Z.(2015)& Baltaş,A., Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi Göçgün,Ö., Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ankara: Nisan Kitabevi Şenbay(1989), N., Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi MEB(2006), Diksiyon I., Ankara
Yardımcı Kaynaklar Baltaş,Z.(2015)& Baltaş,A., Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi Göçgün,Ö., Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ankara: Nisan Kitabevi Şenbay(1989), N., Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi MEB(2006), Diksiyon I., Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar