Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESTETİK VE SANAT Birinci Düzey RTS113 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, film izleme, tartışma
Dersin Amacı Estetik ve sanat kuramlarını tartışmak, sanatı tarihsel yönüyle kavramak, medya çıktılarına yönelik sanatsal algıyı ve duyumu geliştirmek dersin temel amacıdır.
Dersin Tanımı Sanat yapıtları ve sanatsal akımlar üzerinden estetik ve sanatsal sorgunun yapıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Estetik Nedir, Güzellik Nedir ? bu kavramların tanıtılması
2 Estetiğin unsurları, Sanat kavramının tanımlanması ve tartışılması
3 Estetik ve sanat üzerine kuramlar (Platon, Aristoteles, Baumgarten, Hegel, Croce)
4 Ortaçağ sanatı (sanat eserlerindeki iki boyutluluk), Romanesk ve Gotik
5 Rönesans dönemi sanatı, Barok sanat, sanata derinlik ve hacimin gelişi, geliştirilen sanatsal teknikler (hava ve çizgi perspektifi, rembrandt aydınlatma vd.) - 1
6 Rönesans dönemi sanatı, Barok sanat, sanata derinlik ve hacimin gelişi, geliştirilen sanatsal teknikler (hava ve çizgi perspektifi, rembrandt aydınlatma vd.) - 2
7 Rönesans Dönemi Sanatına Genel Bakış - 1
8 Rönesans Dönemi Sanatına Genel Bakış - 2
9 Avrupa sanatında Rokoko, Maniyerizm, ve Neo Klasik Dönem
10 18- 19 Yy sanat akımları (Empresyonizm, romantizm, ekpresyonizm) -1
11 18- 19 Yy sanat akımları (Empresyonizm, romantizm, ekpresyonizm) -2
12 20. YY''''''''''''''''da sanat (kübizm, konstrüktivizm, dadaizm)
13 Genel Tekrar ve değerlendirme 1
14 Genel Tekrar ve değerlendirme 2
15 Genel Tekrar ve değerlendirme 3
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler bu dersin sonunda, estetik ve sanat üzerine temel kuramları kavrar, sanatsal bir duyumsama geliştirir.
2 Sanatı tarihsel dönemlerine göre değerlendirmeyi kavrar.
3 Çerçeve içi mizansende renk, ışık, mekanın sanatsal kullanımı ve anlam üretimini kavrar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Sanatın İcadı - Larry Shiner Sanatın Öyküsü - Ernst Gombrich

Ders İle İlgili Dosyalar