Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Üçüncü Düzey ATA 102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin Tanımı ATA 102

Dersin İçeriği
1 Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı
2 Halifeliğin Kaldırılması
3 Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tekke-Zaviye ve Türbelerin kapatılması
4 Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Çok Partili Hayat Geçiş Çalışmaları
5 Harf İnkılabı Tarih ve Dil Alanındaki İnkılaplar
6 Ekonomik Alandaki Gelişmeler Takvim, Saat ve Ölçüde Değişiklik
7 Şapka Kanunu ve Kılık-Kıyafet İnkılâbı Soyadı Kanunu Kadın Haklarındaki Gelişmeler
8 Sınav
9 Cumhuriyetçilik Milliyetçilik
10 Halkçılık Laiklik
11 Devletçilik , İnkılapçılık Hedef İlkeler : Milli Birlik, Milli Bağımsızlık, Milli Hakimiyet
12 Milli Mücadele Dönemi Dış Politikası
13 Atatürk Dönemi Dış Politikası Balkan Antandı , Sadabat Paktı
14 Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Musul Meselesi , Hatay Meselesi
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatabilme ve bu hareketlerin amaçlarını sıralayabilme
2 Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edebilme
3 1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilme
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6 Çağın sorunları hakkında bilgi
7 Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olma becerisi kazanma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar