Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DOMUZ HASTALIKLARI |
İkinci düzey |
4.2.07 |
|
8 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE TÜFEKÇİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE TÜFEKÇİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
DBu dersin amacı, domuz hastalıkları ve bu hastalıkların tanı, ayırıcı tanı, tedavi ve önlenmesi konusunda gerekli teorik bilgiyi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders domuz hastalıklarının tanısının ve tedavisinin öğretildiği bir derstir.
|
1- |
TEORİK: Ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi beceri ve kazanımların vurgulanması. Ders kaynaklarının ve derse ilişkin uygulama ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Kliniklerde ve klinik laboratuvarında çalışma prensipleri, uyulması gereken biyogüvenlik kurallarının belirtilmesi. Kliniklerde ve klinik laboratuvarında olası biyolojik ve kimyasal tehlikeler ve önlemler konusunda bilgi aktarımı. Laboratuvara gönderilecek örneklerin alımı ve naklinde dikkat edilmesi gereken hususların ve biyogüvenlik kurallarının anlatılması. Derslerde not tutulması ve ders takibinin öneminin vurgulanması.
|
2- |
TEORİK: Domuzların Klinik muayenesi
|
3- |
TEORİK: Sindirim sistemi hastalıkları
|
4- |
TEORİK: Solunum sistemi hastalıkları
|
5- |
TEORİK: Kardiyovasküler Hastalıklar, Supervised selflearning
|
6- |
TEORİK: Deri hastalıkları, Supervised selflearning
|
7- |
TEORİK: Seminerler ve ödev sunumları
|
8- |
TEORİK: Sinir sistemi hastalıkları
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
TEORİK: Üriner sistem hastalıkları
|
11- |
TEORİK: Domuzların viral enfeksiyonları, Supervised selflearning
|
12- |
TEORİK: Domuzların bakteriyel enfeksiyonları
|
13- |
TEORİK: Domuzların paraziter hastalıkları
|
14- |
TEORİK: Domuzlarda hematoloji ve biyokimya
|
15- |
TEORİK: Domuzlarda aşılama programları ve koruyucu hekimlik, Supervised selflearning
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Domuzlarda olması muhtemel hastalıkları klinik olarak tanır, bu amaca yönelik olarak tanı yöntemlerini kullanır, gerektiğinde tanı materyallerini alır ve yetkili laboratuvarlara gönderir ve/veya test eder.
|
2- |
Domuzlarda hastalıklara göre uygun tedavi planları geliştirir ve tedaviyi hastanın çıkarlarına ve mevcut kaynaklara göre uygular.
|
3- |
Domuzlarda görülen hastalıkların klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirir.
|
4- |
Teorik bilgiyi domuz hastalıkları alanındaki klinik vakaların çözümüne uygular.
|
5- |
Farklı hastalıkların tedavisi veya profilaksisi için gerekli yöntemleri bilir ve koruyucu hekimlik uygulamalarını yapar.
|
6- |
Bulaşıcı ve salgın hastalıkların kontrolü̈ amacıyla, biyogüvenlik dâhil, gerekli önlemleri alır.
|
7- |
İhbarı zorunlu ve zoonotik hastalıkların belirtilerini tespit eder ve ilgili makamlara bildirmek de dâhil olmak üzere uygun önlemleri alır.
|
8- |
İş güvenliği ve biyogüvenlik tedbirlerini alır ve uygular.
|
9- |
Hem bireysel tıp hem de kolektif tıp ve üretim açısından ötanazi gibi prosedürler de dahil olmak üzere, her zaman hayvan refahını sağlamak için tıbbi ve yasal bilgiye sahip olur.
|
10- |
Klinik ve laboratuvar muayenelerinden elde ettiği bilgileri akıcı ve anlaşılır bir şekilde hasta sahibine iletir, klinik raporları hazırlarken ve protokolleri geliştirirken bu bilgileri açık ve düzenli bir şekilde sunar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
25
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Taylor, D.J., 1999. Pig Diseases 7th edution. St Edmundsbury Press Ltd.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Taylor, D.J., 1999. Pig Diseases 7th edution. St Edmundsbury Press Ltd.
|
|