Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKET ATÖLYESİ |
Birinci düzey |
MİM S147 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
2+0 Teorik. Ara Sınav: Ödev teslimi. Final/Bütünleme Sınavı: Ödev teslimi. Geçme notu ara sınavın %40''ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60''ının toplamından oluşmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, mimarlık öğrencilerinin:
Mimari maket yapımı için gerekli temel teknikleri öğrenmesi,
Farklı malzemeleri tanıyarak doğru şekilde kullanabilmesi,
Tasarım fikirlerini üç boyutlu modellere dönüştürebilmesi,
Maket yapımında hassasiyet ve detay farkındalığını artırması,
Profesyonel sunum tekniklerini öğrenerek projelerini maket aracılığıyla etkili bir şekilde anlatabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, mimarlık öğrencilerinin tasarım fikirlerini üç boyutlu olarak ifade edebilmeleri için gerekli olan maket yapım tekniklerini öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, farklı malzemeler kullanarak ölçekli maketler üretirken kesme, yapıştırma, şekillendirme ve detaylandırma gibi becerilerini geliştirir. Ders süresince, maket üretimi sürecinde hassasiyet, ölçek farkındalığı ve sunum teknikleri üzerine yoğunlaşılacaktır.
|
1- |
Dersin tanıtımı, maket yapımının önemi ve temel prensipler
|
2- |
Maket malzemeleri: Mukavva, köpük, ahşap, pleksi, kil vb. tanıtımı
|
3- |
Kesme ve birleştirme teknikleri, el aletlerinin kullanımı
|
4- |
Ölçek kavramı ve mimari maketlerde ölçek kullanımına giriş
|
5- |
Basit hacim çalışmaları: Küp, prizma ve silindirik formlar
|
6- |
Mekânsal maket yapımı: İç ve dış mekân ilişkileri
|
7- |
Farklı yüzey dokularını makette oluşturma teknikleri
|
8- |
Makette ışık ve gölge kullanımı
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
11- |
Resmi Tatil
|
12- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
13- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
14- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
15- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
16- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
17- |
Atölye çalışması: Kendi projesini makete dönüştürme
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, farklı modelleme malzemeleri tanır ve uygun şekilde kullanma becerisi kazanır.
|
2- |
Öğrenci, mimari ölçekleri anlayarak tasarımlarını doğru şekilde ve ölçekte makete dönüştürme becerisi kazanır.
|
3- |
Öğrenci, maket yapımında kullanılan temel teknikleri öğrenerek temiz ve detaylı maketler üretme becerisini kazanır.
|
4- |
Öğrenci, mimari konseptlerini ve projelerini üç boyutlu modelleme ile somutlaştırma becerisi kazanır.
|
5- |
Öğrenci, maketlerini estetik ve anlaşılır bir şekilde sunarak projelerini etkili bir biçimde anlatabilme yetisi kazanır.
|
6- |
Öğrenci, ince detayları doğru ölçekte ve hassas bir işçilikle çalışarak profesyonel maketler oluşturma yetisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
15
|
2
|
30
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|