Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > ALMAN EDEBİYATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALMAN EDEBİYATI II Üçüncü düzey AÖP 208 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN ARAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Edebi dönemler ve akımlar, edebi metin eleştiri yöntemleri, ileri düzey edebi metinlerin analizi.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- XIV. Gegenströmungen gegen den Naturalismus (1890-1920) Anzeichen der Gegenbewegungen
2- a. Impressionismus b. Symbolismus
3- c. Expressionismus d. Avangarde / Dadaismus
4- e. Neue Sachlichkeit f. Exilliteratur / Emigrationsliteratur /Die innere Emigration
5- XV. Deutsche Literatur nach dem II. Weltkrieg (1945-1997) 1. Phase, 1945-50; 2. Phase, 1950er Jahre; 3. Phase, 1960er Jahre; 4. Phase, 1970er und Beginn der 1980er Jahre
6- XVI. Tendenzen der Gegenwartsliteratur seit 1985: a. Die Entstehung des Begriffes „Postmoderne“ b. Merkmale der postmodernen Literatur; c. Immigrantenliteratur
7- ARA SINAV
8- Vergleichende Literatur (Komparatistik- Karşılaştırmalı Edebiyat) I.Giriş II.Temel Kavramlar
9- a. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi b. İmgebilim
10- c. Karşılaştırmalı Edebiyat ve Çeviri d. Metinlerarasılık
11- III. Karşılaştırmalı Edebiyatın İlgi Alanları
12- IV. Karşılaştırmalı edebiyatın hedefleri
13- V. Dünyada Karşılaştırmalı Edebiyat VI. Yöntembilim
14- VII. Karşılaştırmalı İncelemelere Uygulamalı Örnekler Thomas Mann: Buddenbrooks Orhan Pamuk: Cevdet Bey ve Oğulları
15- FİNAL SINAVI
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci 1900 yılının Alman edebiyatındaki önemini sorgular. - Gerçekçilik akımına karşı gelişleri örneklendirir. - Öznel yazı türlerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklayabilir. - Alman edebiyatının diğer Avrupa edebiyatlarından nasıl etkilendiğini açıklayabilir.
2- II. Dünya savaşının Alman edebiyatına getirdiklerini örneklendirebilir. - Savaşın ortaya çıkardığı büyük yazarları listeler. - Kısa öykü ve savaş bağlantısını kurabilir. - Yeni Nesnelcilik akımını açıklayabilir.
3- Alman edebiyatının ortaya çıkardığı küçük edebiyat akımları, grupları ve özelliklerini tanımlar. - Alman edebiyatındaki arka planda kalan edebiyatları da örneklendirir - Günümüz Alman edebiyatının özelliklerini açıklayabilir. - 20 yy. Alman edebiyatı hakkında örneklem yapabilir.
4- Modern edebiyat ve modern sonrası edebiyatı adlandırabilir. - Modern edebiyatın özelliklerini adlandırabilir. - Modern sonrası Alman edebiyatının özelliklerini adlandırabilir. - 21. yy. Alman edebiyatının örneklerini açıklar
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ARAK, H. (2010). Deutsche Literatur, Von den Anfängen bis zur Gegenwart, Ankara. ARAK, H. (2012). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi; 217 s. Ankara, Hacettepe Kitapçılık. Diese Werke müssen alle Studenten während des Semesters lesen: Bis zur Zwischenprüfung 1. Stefan Zweig: Schachnovelle 2. Franz Kafka: Die Verwandlung Bis zur Finalprüfung 3. Thomas Mann: Der Tod in Venedig 4. W. Borchert: -Draußen vor der Tür; -Das Brot; -Nachts schlafen die Ratten doch 5. Heinrich Böll: Die verlorene Ehre der Katherina Blum
Yardımcı Kaynaklar BEST Otto F. (1982). Handbuch literarischer Fachbegriffe, Frankfurt a.M.: Fischer. BEUTIN Wolfgang (1984). Deutsche Literaturgeschichte, Metzler, 2. Auflage, Stuttgart. BORTENSCHLAGER Wilhelm (1981). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zum Beginn des 1. Weltkrieges, 20. Aufl., Wien: Leitner. FISCHER Heinz (1973). Deutsche Kultur, Berlin: Erich Schmidt. GLASER Hermann & Jakob LEHMANN & Arno LUBOS (1975). Wege der deutschen Literatur, 12. Aufl., Frankfurt: Ullstein. KLUGE Manfred & Rudolf Radler (1974). Hauptwerke der Deutschen Literatur, Kindlers Literaturlexikon, München: Kindler. ÜNLÜ Selçuk (1988). Abhandlungen zur deutschen Literatur, Konya: Selçuk.

Ders ile ilgili dosyalar