Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALMAN EDEBİYATI II |
Üçüncü düzey |
AÖP 208 |
|
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Almanca
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HÜSEYİN ARAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Edebi dönemler ve akımlar, edebi metin eleştiri yöntemleri, ileri düzey edebi metinlerin analizi.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
XIV. Gegenströmungen gegen den Naturalismus (1890-1920)
Anzeichen der Gegenbewegungen
|
2- |
a. Impressionismus
b. Symbolismus
|
3- |
c. Expressionismus
d. Avangarde / Dadaismus
|
4- |
e. Neue Sachlichkeit
f. Exilliteratur / Emigrationsliteratur /Die innere Emigration
|
5- |
XV. Deutsche Literatur nach dem II. Weltkrieg (1945-1997)
1. Phase, 1945-50; 2. Phase, 1950er Jahre; 3. Phase, 1960er Jahre; 4. Phase, 1970er und Beginn der 1980er Jahre
|
6- |
XVI. Tendenzen der Gegenwartsliteratur seit 1985:
a. Die Entstehung des Begriffes „Postmoderne“
b. Merkmale der postmodernen Literatur;
c. Immigrantenliteratur
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Vergleichende Literatur (Komparatistik- Karşılaştırmalı Edebiyat)
I.Giriş
II.Temel Kavramlar
|
9- |
a. Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi
b. İmgebilim
|
10- |
c. Karşılaştırmalı Edebiyat ve Çeviri
d. Metinlerarasılık
|
11- |
III. Karşılaştırmalı Edebiyatın İlgi Alanları
|
12- |
IV. Karşılaştırmalı edebiyatın hedefleri
|
13- |
V. Dünyada Karşılaştırmalı Edebiyat
VI. Yöntembilim
|
14- |
VII. Karşılaştırmalı İncelemelere Uygulamalı Örnekler
Thomas Mann: Buddenbrooks
Orhan Pamuk: Cevdet Bey ve Oğulları
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenci 1900 yılının Alman edebiyatındaki önemini sorgular.
- Gerçekçilik akımına karşı gelişleri örneklendirir.
- Öznel yazı türlerinin ortaya çıkış nedenlerini açıklayabilir.
- Alman edebiyatının diğer Avrupa edebiyatlarından nasıl etkilendiğini açıklayabilir.
|
2- |
II. Dünya savaşının Alman edebiyatına getirdiklerini örneklendirebilir.
- Savaşın ortaya çıkardığı büyük yazarları listeler.
- Kısa öykü ve savaş bağlantısını kurabilir.
- Yeni Nesnelcilik akımını açıklayabilir.
|
3- |
Alman edebiyatının ortaya çıkardığı küçük edebiyat akımları, grupları ve özelliklerini tanımlar.
- Alman edebiyatındaki arka planda kalan edebiyatları da örneklendirir
- Günümüz Alman edebiyatının özelliklerini açıklayabilir.
- 20 yy. Alman edebiyatı hakkında örneklem yapabilir.
|
4- |
Modern edebiyat ve modern sonrası edebiyatı adlandırabilir.
- Modern edebiyatın özelliklerini adlandırabilir.
- Modern sonrası Alman edebiyatının özelliklerini adlandırabilir.
- 21. yy. Alman edebiyatının örneklerini açıklar
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ARAK, H. (2010). Deutsche Literatur, Von den Anfängen bis zur Gegenwart, Ankara.
ARAK, H. (2012). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi; 217 s. Ankara, Hacettepe Kitapçılık.
Diese Werke müssen alle Studenten während des Semesters lesen:
Bis zur Zwischenprüfung
1. Stefan Zweig: Schachnovelle
2. Franz Kafka: Die Verwandlung
Bis zur Finalprüfung
3. Thomas Mann: Der Tod in Venedig
4. W. Borchert: -Draußen vor der Tür; -Das Brot; -Nachts schlafen die Ratten doch
5. Heinrich Böll: Die verlorene Ehre der Katherina Blum
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BEST Otto F. (1982). Handbuch literarischer Fachbegriffe, Frankfurt a.M.: Fischer.
BEUTIN Wolfgang (1984). Deutsche Literaturgeschichte, Metzler, 2. Auflage, Stuttgart.
BORTENSCHLAGER Wilhelm (1981). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zum Beginn des 1. Weltkrieges, 20. Aufl., Wien: Leitner.
FISCHER Heinz (1973). Deutsche Kultur, Berlin: Erich Schmidt.
GLASER Hermann & Jakob LEHMANN & Arno LUBOS (1975). Wege der deutschen Literatur, 12. Aufl., Frankfurt: Ullstein.
KLUGE Manfred & Rudolf Radler (1974). Hauptwerke der Deutschen Literatur, Kindlers Literaturlexikon, München: Kindler.
ÜNLÜ Selçuk (1988). Abhandlungen zur deutschen Literatur, Konya: Selçuk.
|
|