Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Birinci düzey MB 305 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç Dr. KENAN KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç Dr. KENAN KOÇ
Dersin veriliş şekli sunum, soru cevap, Demonstrasyon, proje
Dersin amacı Bu dersin amacı, program geliştirme süreciyle ilgili temel kavramları açıklayabilme ve program tasarısı modellerini karşılaştırabilmedir.
Dersin tanımı Program Gelistirme dersi; program gelistirmeyle ilgili temel kavramlar; program gelistirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program gelistirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; egitim programinin ögeleri -amaç, içerik, ögretme-ögrenme süreçleri, degerlendirme-; program gelistirme modelleri; egitim programi tasarimi yaklasimlari; program gelistirme süreci -amaçlarin asamali siniflamasi, amaçlarin ve davranisal amaçlarinin saptanmasi ve yazilmasi, içerigin seçimi ve düzenlenmesi-; ögretim ve sinama durumlarinin düzenlenmesi; program gelistirmede yeni yaklasimlar ve uygulamali program tasarisi hazirlama konulariyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.

Dersin içeriği
1- Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
2- Program geliştirmenin teorik temelleri.
3- Program türleri.
4- Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
5- Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
6- Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri.
7- Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
8- Program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler
9- Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları;
10- Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
11- İçerik düzenleme yaklaşımları, eğitim programı tasarım yaklaşımları.
12- Program geliştirme süreci ve modelleri
13- Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
14- Eğitimde Program Kavramına Eleştirel Bir Bakış
15- Program değerlendirme modelleri. Öğretim programlarının uygulanması.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ö Program geliştirme ile ilgili belli başlı kavramları tanımlar
2- Eğitim programının felsefi, sosyal, tarihi ve psikolojik temellerini açıklar.
3- Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
4- Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler.
5- Türkiye ve dünyadaki program geliştirme çalışmalarını değerlendirir
6- Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını fark eder
7- Program değerlendirme yaklaşımlarını tanır
8- Program değerlendirmenin eğitimdeki iş görüsünü açıklar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme. Konya
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar