Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Birinci düzey |
MB 305 |
Seçmeli |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç Dr. KENAN KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç Dr. KENAN KOÇ
|
Dersin veriliş şekli
|
sunum, soru cevap, Demonstrasyon, proje
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, program geliştirme süreciyle ilgili temel kavramları açıklayabilme ve program tasarısı modellerini karşılaştırabilmedir.
|
Dersin tanımı
|
Program Gelistirme dersi; program gelistirmeyle ilgili temel kavramlar; program gelistirmeyi gerekli kılan etmenler, program türleri; program gelistirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temelleri; egitim programinin ögeleri -amaç, içerik, ögretme-ögrenme süreçleri, degerlendirme-; program gelistirme modelleri; egitim programi tasarimi yaklasimlari; program gelistirme süreci -amaçlarin asamali siniflamasi, amaçlarin ve davranisal amaçlarinin saptanmasi ve yazilmasi, içerigin seçimi ve düzenlenmesi-; ögretim ve sinama durumlarinin düzenlenmesi; program gelistirmede yeni yaklasimlar ve uygulamali program tasarisi hazirlama konulariyla ilgili bilgi ve becerileri kapsar.
|
1- |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
|
2- |
Program geliştirmenin teorik temelleri.
|
3- |
Program türleri.
|
4- |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
|
5- |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri.
|
6- |
Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri.
|
7- |
Eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
|
8- |
Program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler
|
9- |
Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları;
|
10- |
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
|
11- |
İçerik düzenleme yaklaşımları, eğitim programı tasarım yaklaşımları.
|
12- |
Program geliştirme süreci ve modelleri
|
13- |
Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
|
14- |
Eğitimde Program Kavramına Eleştirel Bir Bakış
|
15- |
Program değerlendirme modelleri. Öğretim programlarının uygulanması.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ö Program geliştirme ile ilgili belli başlı kavramları tanımlar
|
2- |
Eğitim programının felsefi, sosyal, tarihi ve psikolojik temellerini açıklar.
|
3- |
Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
|
4- |
Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler.
|
5- |
Türkiye ve dünyadaki program geliştirme çalışmalarını değerlendirir
|
6- |
Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını fark eder
|
7- |
Program değerlendirme yaklaşımlarını tanır
|
8- |
Program değerlendirmenin eğitimdeki iş görüsünü açıklar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
8
|
32
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Büyükkaragöz, S. (1997). Program geliştirme. Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|