Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Türk Halkbilimi > AKADEMİK YAZIM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKADEMİK YAZIM TEKNİKLERİ Birinci düzey THB 111 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ BETÜL GÖRKEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Betül GÖRKEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Sözlü anlatım ve uygulama.
Dersin amacı Akademik bir metni bilimsel etik çerçevesinde hazırlayabilme.
Dersin tanımı Bilimsel bir metnin araştırmadan yazım aşamasına kadar nasıl hazırlandığının anlaşılması ve bilimsel etiğin öneminin görülmesi.

Dersin içeriği
1- Akademik yazım nedir? Akademik yazım hakkındaki terimlerin kısa tanımları ve bunların açıklanması.
2- Bilimsel yazımın kökeni ve bilimsel makale nedir?
3- Bilimsel bir yazı için konu, problematik ve amacını belirlemek.
4- Kaynak taramak ve fişlemek nedir, nasıl yapılır?
5- Alıntı yapmanın önemi ve alıntı türleri; intihal nedir?
6- Giriş nasıl yazılmalıdır?
7- Ara sınav.
8- Elde edilen bilgileri tasnif etme: Alt başlıklar oluşturma, gelişme bölümünü hazırlama, tablolar yapabilme...
9- Sonuç yazma. (sentezleme, değerlendirme)
10- Bildiri yazma-sunma önemi; kitap tanıtımı yazma, önemi.
11- Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- I
12- Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- II
13- Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- III
14- Yıl sonu sınavı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik bir çalışmanın geçtiği aşamalar öğrenilir.
2- Akademik bir yazı yazabilme becerisi kazanılır.
3- Bilimsel etiğin önemi anlaşılır.
4- Bilimsel bir metnin bilimsel olarak değerlendirilmesi/incelenmesi özelliği kazanılır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2- Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3- Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4- Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5- Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6- Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7- Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8- Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9- Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10- Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11- Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12- Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13- Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14- Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15- Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16- Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17- Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Robert A. Day (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Çev.: Gülay Aşkar Altay, Ankara: Tübitak Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Dursun Yıldırım (1998) “Köroğlu Destanı”, Türk Bitiği. Pertev Naili Boratav, “Mudurnu’nun Abant-Dibi Köyleri Üzerine”, Folklor ve Edebiyat -1. Dergipark, Akademik Kaynak Gösterme Kılavuzu. Türker Baş (ed.) "Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır?", http://turkdili.gen.tr/files/baony.pdf. Metin Eren (2013) "''''''''Halk İnancı'''''''' Kavramının Sınırları ve Sınırlılıkları Üzerine Bir İnceleme", Turkish Studies, 8/13, s. 857-865. Öğrenciler ayrıca, dönem başında belirlenen makale ve kitap listesindeki makale ve kitaplardan da sorumlulardır.

Ders ile ilgili dosyalar