Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKADEMİK YAZIM TEKNİKLERİ |
Birinci düzey |
THB 111 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ BETÜL GÖRKEM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Betül GÖRKEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım ve uygulama.
|
Dersin amacı
|
Akademik bir metni bilimsel etik çerçevesinde hazırlayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel bir metnin araştırmadan yazım aşamasına kadar nasıl hazırlandığının anlaşılması ve bilimsel etiğin öneminin görülmesi.
|
1- |
Akademik yazım nedir? Akademik yazım hakkındaki terimlerin kısa tanımları ve bunların açıklanması.
|
2- |
Bilimsel yazımın kökeni ve bilimsel makale nedir?
|
3- |
Bilimsel bir yazı için konu, problematik ve amacını belirlemek.
|
4- |
Kaynak taramak ve fişlemek nedir, nasıl yapılır?
|
5- |
Alıntı yapmanın önemi ve alıntı türleri; intihal nedir?
|
6- |
Giriş nasıl yazılmalıdır?
|
7- |
Ara sınav.
|
8- |
Elde edilen bilgileri tasnif etme: Alt başlıklar oluşturma, gelişme bölümünü hazırlama, tablolar yapabilme...
|
9- |
Sonuç yazma. (sentezleme, değerlendirme)
|
10- |
Bildiri yazma-sunma önemi; kitap tanıtımı yazma, önemi.
|
11- |
Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- I
|
12- |
Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- II
|
13- |
Hazırlanan kitap tanıtım metinlerinin sunulması ve tartışılması- III
|
14- |
Yıl sonu sınavı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akademik bir çalışmanın geçtiği aşamalar öğrenilir.
|
2- |
Akademik bir yazı yazabilme becerisi kazanılır.
|
3- |
Bilimsel etiğin önemi anlaşılır.
|
4- |
Bilimsel bir metnin bilimsel olarak değerlendirilmesi/incelenmesi özelliği kazanılır.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
|
|
2- |
Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
|
|
3- |
Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
|
|
4- |
Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
|
|
5- |
Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
|
6- |
Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
|
|
7- |
Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
|
|
10- |
Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
|
|
11- |
Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
|
|
12- |
Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
|
|
13- |
Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
|
|
14- |
Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
|
|
15- |
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
|
|
16- |
Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
|
|
17- |
Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Robert A. Day (1996) Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Çev.: Gülay Aşkar Altay, Ankara: Tübitak Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dursun Yıldırım (1998) “Köroğlu Destanı”, Türk Bitiği. Pertev Naili Boratav, “Mudurnu’nun Abant-Dibi Köyleri Üzerine”, Folklor ve Edebiyat -1. Dergipark, Akademik Kaynak Gösterme Kılavuzu. Türker Baş (ed.) "Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır?", http://turkdili.gen.tr/files/baony.pdf. Metin Eren (2013) "''''''''Halk İnancı'''''''' Kavramının Sınırları ve Sınırlılıkları Üzerine Bir İnceleme", Turkish Studies, 8/13, s. 857-865. Öğrenciler ayrıca, dönem başında belirlenen makale ve kitap listesindeki makale ve kitaplardan da sorumlulardır.
|
|