Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA BAŞARAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste toprakların üretimi sınırlayan özellikleri aracılığıyla “sorunlu toprak” tanımının yapılması ve özellikle tuzlu ve sodik topraklar ve bunların iyileştirilme yöntemlerinin anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Tuzlu, sodik, toprakların oluşumu, tarımsal üretimi sınırlayan özelliklerinin belirlenmesi, kullanılabilme olanakları. Sulama ile gelen tuzluluk, su dengesi- yıkama fraksiyonu. Tuzlu ve sodik toprakların ıslahı.
|
1- |
Tuzlu ve sodyumlu toprakların tanımı, oluşumu,
|
2- |
Tuzlu ve sodyumlu toprakların ıslahının prensipleri
|
3- |
Tuzlu toprakların ıslahı
|
4- |
Sodyumlu toprakların ıslahı
|
5- |
Tuzlu toprakların bitki gelişimine etkisi
|
6- |
sodyumlu toprakların bitki gelişimine etkisi
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Tarımsal drenajın tanımı, amacı , önemi, yararları,
|
9- |
Toprak suyu ve toprakta suyun tutulması
|
10- |
Doymuş topraklarda suyun hareketi; doymamış topraklarda suyun hareketi
|
11- |
Toprak ve taban suyu içinde kimyasal ve biyolojik çökelme; bitkilerin suya doymuş ortamda kalma süreleri; taban suyu düzeyinin verime etkisi
|
12- |
Tuzlu ve sodyumlu toprakların ıslahında gerekli yıkama suyu ve ıslah maddesi miktarını hesaplama
|
13- |
Toprak suyunun hareketi
|
14- |
toprak suyunun sınıflandırılması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bazı topraklarda sorun da olsa bu toprakların yine de bir değer taşıdığını kavrar
|
2- |
Sorunlu toprakların ıslah edilme yolları hakkında detaylı bilgiye sahip olur
|
3- |
Toprakların sadece bir tarımsal üretim ortamı değil, ekosistemin ayrılmaz bir parçası olduğu bilincini pekiştirir
|
4- |
Sorunlu toprakların olanaklı ise belli düzeyde ıslah edilerek kültüre alınması, değilse doğal bir kaynak olarak gelecek nesiller için korunması gerektiği bilincine varır
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
“Drainage Principles and Applications”, Volume: I, II, III and IV, International Institute For Land Reclamation and Improvement, Publication Nr. 16, Wageningen, The Netherlands. Course Tools: Tools for laboratory and field tests
|
|