Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Cerrahi(doktora) > TUZLU ALKALİ TOPRAKLARIN ISLAHI VE SULAMA SUYU KALİTESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TUZLU ALKALİ TOPRAKLARIN ISLAHI VE SULAMA SUYU KALİTESİ Üçüncü düzey TO 512 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA BAŞARAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste toprakların üretimi sınırlayan özellikleri aracılığıyla “sorunlu toprak” tanımının yapılması ve özellikle tuzlu ve sodik topraklar ve bunların iyileştirilme yöntemlerinin anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Tuzlu, sodik, toprakların oluşumu, tarımsal üretimi sınırlayan özelliklerinin belirlenmesi, kullanılabilme olanakları. Sulama ile gelen tuzluluk, su dengesi- yıkama fraksiyonu. Tuzlu ve sodik toprakların ıslahı.

Dersin içeriği
1- Tuzlu ve sodyumlu toprakların tanımı, oluşumu,
2- Tuzlu ve sodyumlu toprakların ıslahının prensipleri
3- Tuzlu toprakların ıslahı
4- Sodyumlu toprakların ıslahı
5- Tuzlu toprakların bitki gelişimine etkisi
6- sodyumlu toprakların bitki gelişimine etkisi
7- Ara sınav
8- Tarımsal drenajın tanımı, amacı , önemi, yararları,
9- Toprak suyu ve toprakta suyun tutulması
10- Doymuş topraklarda suyun hareketi; doymamış topraklarda suyun hareketi
11- Toprak ve taban suyu içinde kimyasal ve biyolojik çökelme; bitkilerin suya doymuş ortamda kalma süreleri; taban suyu düzeyinin verime etkisi
12- Tuzlu ve sodyumlu toprakların ıslahında gerekli yıkama suyu ve ıslah maddesi miktarını hesaplama
13- Toprak suyunun hareketi
14- toprak suyunun sınıflandırılması
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bazı topraklarda sorun da olsa bu toprakların yine de bir değer taşıdığını kavrar
2- Sorunlu toprakların ıslah edilme yolları hakkında detaylı bilgiye sahip olur
3- Toprakların sadece bir tarımsal üretim ortamı değil, ekosistemin ayrılmaz bir parçası olduğu bilincini pekiştirir
4- Sorunlu toprakların olanaklı ise belli düzeyde ıslah edilerek kültüre alınması, değilse doğal bir kaynak olarak gelecek nesiller için korunması gerektiği bilincine varır
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar “Drainage Principles and Applications”, Volume: I, II, III and IV, International Institute For Land Reclamation and Improvement, Publication Nr. 16, Wageningen, The Netherlands. Course Tools: Tools for laboratory and field tests

Ders ile ilgili dosyalar