Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ İkinci düzey RDE 595 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. ERDEM ERİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Akademik Araştırma ve Yazım Teknikleri dersi bir dönem süresince, 15 hafta boyunca üçer saatlik derslerde verilecektir. Bu dersler söz konusu zaman diliminde, öğrenim faaliyetleri kısmında belirtildiği üzere, akademik yazıma dair bilgileri öğrencilere verecek nitelikte olacaktır. Bu bilgiler ışığında öğrencilerin varolan bilimsel yazım ürünlerini değerlendirmeleri ve kendi özgün üsluplarını ortaya koyup koyamadıkları belirlenmiş olacaktır.
Dersin amacı Akademik Araştırma ve Yazım Teknikleri dersinin amacı kendilerine akademik kariyeri birer hedef olarak koymuş yüksek lisans öğrencilerine, bu yolun başlangıcında doğru ve anlaşılır yazım tekniklerini kazandırmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin IMRAD gibi uluslararası alanda geçerliliği olan bir yöntemde, anlaşılır ve konu odaklı nasıl yazılır, sorusunun cevabını bulmaları amaçlanmıştır. Bunun haricinde, dersin Akademik Araştırma Yöntemleri ile ilgili olan kısmında belli başlı arşivlerin hangileri olduğu, bunların nasıl kullanıldıkları, online veritabanları ve ulaşımlarının nasıl gerçekleştirildikleri gibi konuların irdelenmesi de amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Akademik Araştırma ve Yazım Teknikleri dersi öğrencilere akademik yazıma dair belli yöntemlerin ve akademik araştırma tekniklerinin sunulduğu, IMRAD, arşiv, veritabanı, nitel ve nicel bilgi sınıflandırma sistemleri ve atıflandırma sistemleri gibi bilgilerin kazandırıldığı bir dönemlik (15 hafta) derstir.

Dersin içeriği
1- Sosyal bilimlerde akademik araştırmanın tanımına dair önermeler, ortak tanımlandırma çalışmaları. Akademik araştırma öğeleri olarak üniversiteler, arşivler, kütüphaneler (Dünya, Rusya, Türkiye), online veritabanları.
2- Akademik araştırma öğelerinin kullanımlarını örneklendirilmesi. Çalışmalardaki yerlerinin tespiti. Online veritabanlarında örnek aramalar üzerinde çalışma.
3- Yorumlama, değerlendirme, tasnif çalışmaları. Bunların yapımında kolaylık sağlayan bilgisayar programları ve kullanımları. Nitel ve Nicel Analiz kavramları ve bunlara dair teknik bilgiler.
4- Akademik Yazım nedir, kökenleri nelerdir, bilimsel makale ne anlama gelir soruları üzerinde değerlendirmeler.
5- Başlık nasıl hazırlanır, kısa özet nasıl oluşturulur soruları üzerinden IMRAD kavramına giriş.
6- IMRAD’ın diğer öğeleri (1): Giriş, Malzeme ve Yöntemler. Örnek bildiri ve makalelerin yardımı ile konunun irdelenmesi.
7- IMRAD’ın diğer öğeleri (2): Sonuçlar ve Tartışma Örnek bildiri ve makalelerin yardımı ile konunun irdelenmesi.
8- ARA SINAV
9- Atıf nasıl yapılır, atfın ilkeleri nelerdir, intihal nedir, soruları üzerine değerlendirme. Dipnot ve metin içi atıf sistemlerinin incelenmesi.
10- Tez incelemeleri üzerinden tez yazımı (1): amaçların belirlenmesi, içerik oluşturma ve kullanım kolaylığı kavramlarının açıklanması.
11- Tez incelemeleri üzerinden tez yazımı (2): özgünlük problemi, literatür özeti, özgün değer ve yaygın etki kavramlarının açıklanması.
12- Monografi nedir, bilimsel yazımdaki işlevleri nelerdir, soruları üzerinden kavramın incelenmesi. Kısaltma ve jargonlar.
13- Bilimsel yazımın bir türü olarak posterin hazırlanması, sunumu ve amaçlarının açıklanması. Sosyal bilimlerde posterin yeri üzerine değerlendirme.
14- Bilimsel yayın alanları. Geniş anlamda sosyal bilimler, dar alanda Rus Dili ve Edebiyatına dair basılı ve online süreli yayınlar. İndeks kavramı. Bilimsel bilginin diğer paylaşım alanları.
15- DÖNEM SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere yeni dahil oldukları akademik alanın ilk basamağı sayılabilecek lisansüstü eğitimlerinde akademik araştırmalar konusunda rehber işlevi görmek.
2- Güncel olan akademik yazım tekniklerini bilerek, bundan sonra verecekleri akademik çalışmaların ulusal ve uluslararası geçerlilik kazanmalarını sağlamak.
3- Öğrencilerin akademik yazım türlerini tanımalarını sağlamak.
4- Akademik etik, haklar ve sorumluluklar konusunda bilinçli hareket etmeye teşvik etmek.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar