Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > LİPİD KİMYASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİPİD KİMYASI İkinci düzey GDM 550 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Lipidlerin yağ asitleri fraksiyonu, oksidayonu, yağ ikame maddeleri gibi konularda öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin tanımı Lipid kimyası dersi, lipidlerin sınıflandırılması, reaksiyonlar, interaksiyonlar, çeşitli mekanizmaları konularını irdeleyen derstir.

Dersin içeriği
1- Yağ kimyasına giriş.
2- Yağlara göre yağ asitlerinin sınıflandırılması.
3- Yağ asitlerinin yapısı ve tanımlanması.
4- Yağ asitlerinin reaksiyonları.
5- Oksidasyon mekanizması.
6- Oksidasyon çeşitleri.
7- Ara sınav.
8- Trans yağlar.
9- Konjuge yağ asitleri.
10- Yağ ikame maddeleri.
11- Omega-3 yağ asitleri
12- Eikozanoidler.
13- Beta oksidasyon mekanizması.
14- Final Sınavı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yağ asitlerinin yapısı ve sınıflandırılması konularını ayrıntılı olarak öğrenmek.
2- Lipid kimyasının temellerini kavramak.
3- Yağlarda meydana gelen tepkimeleri kavramak.
4- Lipidlerin canlı yaşamındaki işlevlerini kavramak.
5- Trans yağlar gibi konulara hakim olmak.
6- Yağların beslenme fizyoloji üzerine etkileri konusunda fikir sahibi olmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 12 5 60
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kayahan, M., (2003) Yağ Kimyası ODTÜ yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar