Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 |
Üçüncü düzey |
KİM 752 |
|
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Kimya bölümündeki tüm öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Bölümdeki tüm asistanlar
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım ve laboratuar çalışması
|
Dersin amacı
|
Tez dönemi yüksek lisans öğrencilerinin konularına hakimiyetini sağlama.
|
Dersin tanımı
|
Tez dönemi öğrencilerinin tez konularına ait olarak literatür taraması, materyal ve metod inceleme, araştırma planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi, etik kuralları ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.
|
1- |
Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
|
2- |
Deneysel çalışma ve güvenlik kuralları
|
3- |
Araştırma ve yayın etiği
|
4- |
Tez konusu seçimi, literatü tarama ve tez planlaması
|
5- |
Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
|
6- |
Yıl içi sınavı
|
7- |
Uygulamalar
|
8- |
Uygulamalar
|
9- |
Uygulamalar
|
10- |
Verilerin değerlendirilmesi
|
11- |
Rapor ve tez yazım kuralları
|
12- |
Sözel ve yazılı sunum kuralları
|
13- |
Sonuçların yayına dökülmesi uygulamaları
|
14- |
Sözel sunum uygulamaları
|
15- |
Yıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma nedenlerini öğrenme
|
2- |
Yapılacak bir araştırma için planlama becerisi kazanma
|
3- |
Araştırma ve yayın etiğini kavrama
|
4- |
Deneysel veri sağlama ve değerlendirme becerisi kazanma
|
5- |
Bir danışman/yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı kazanma
|
6- |
Laboratuarda çalışma ve güvenlik kurallarını öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
|
2- |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
|
3- |
Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
|
|
4- |
Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
|
|
5- |
Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
2
|
3
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
3
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Araştırmayla ilgili konu başlığında internetten seçilen kitaplar.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste işlenen konuyla ilgili tüm kaynaklar.
|
|