Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > HÜCRE ORGANELLERİ VE İŞLEVLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE ORGANELLERİ VE İŞLEVLERİ İkinci düzey FZY 530 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK TAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SAMİ AYDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım,power point sunumlar,CD izlenmesi,her dersin sonunda soru-cevap şeklinde tartışma,yarı yıl sonunda ödevlerin sunumu
Dersin amacı Hücre organellerinin yapısal özellikleri ile hücrelerdeki işlevlerini kavramak, hücre membranın yapısını ve membrandaki transport olaylarını açıklayabilmek
Dersin tanımı Hücre organellerinin yapısal özellikleri ile hücrelerdeki işlevlerini kavramak, hücre membranının yapısını ve membrandaki transport olaylarını açıklayabilmek

Dersin içeriği
1- Hücrenin yapısı, elemanları, hücreiçi sıvının özellikleri
2- Hücre membranı, özellikleri ve membrandaki transport şekilleri
3- Hücre nukleusu , görevleri
4- Ribozomlar ve görevleri
5- Lizozom ve görevleri
6- Peroksizom ve görevleri
7- Endoplazmik retikulum ve görevleri
8- Golgi ve görevleri
9- Mitokondriler ve görevleri
10- Mikrotübül ve mikroflamentler
11- Hücrede haberleşme, reseptörler, iyon kanalları
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücrenin yapısı, elemanları, hücreiçi sıvının özellikleri
2- Hücre membranı, özellikleri ve membrandaki transport şekilleri
3- Hücre nukleusu , görevleri
4- Ribozomlar ve görevleri Lizozom ve görevleri Peroksizom ve görevleri
5- Endoplazmik retikulum ve görevleri Golgi ve görevleri
6- Mitokondriler ve görevleri Mikrotübül ve mikroflamentler
7- Hücrede haberleşme, reseptörler, iyon kanalları
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 28 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 28 28
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyolji
Yardımcı Kaynaklar Cell Physiology

Ders ile ilgili dosyalar