Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CNC PROGRAMLAMA |
Üçüncü düzey |
MM 340 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH GÖÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Ar.Gör. Ş. Murat ÜNLÜ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Ders, makine mühendisliği 2.sınıf öğrencilerine CNC tezgahların temel özelliklerini programlanmasını öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, CNC programlamanın temel kavramlarını, CNC takım tezgahları ve talaşlı imalat konularında teorik ve pratik öğretim alarak görme ve anlama imkanına sahip olmaktadır. Böylece mühendislik hayatına konu ile ilgili yeterli bilgi sahibi olarak başlayacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
Seçmeli ders
|
1- |
CNC tezgahlar ve programlama temelleri
|
2- |
Programlama dili standardları ve metodları
|
3- |
Eksen hareketleri kontrolü, Ölçülendirme sistemi ve konumlama prensipleri
|
4- |
Eksen hareketleri kontrolü, Ölçülendirme sistemi ve konumlama prensipleri
|
5- |
Hazırlık (G) fonksiyonları ve yardımcı (M) fonksiyonları
|
6- |
Hazırlık (G) fonksiyonları ve yardımcı (M) fonksiyonları
|
7- |
Parça programının yapısı ve unsurları,
|
8- |
Parça programının yapısı ve unsurları,
|
9- |
Alt programlar ve döngüler
|
10- |
Alt programlar ve döngüler
|
11- |
Takım seçimi, Takım ve iş parçası offsetleme
|
12- |
Takım seçimi, Takım ve iş parçası offsetleme
|
13- |
Tornalama ve frezeleme için uygulamalar
|
14- |
Tornalama ve frezeleme için uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
CNC Programlamanın temel kavramlarını öğrenmek
|
2- |
CNC Takım tezgahlarının temel elemanları ve çalışma prensiplerini kavramak
|
3- |
CNC tezgahlarla imalatın teorik esaslarını öğrenmek ve uygulama becerisi kazanmak.
|
4- |
Parça programlama becerisi ve DNC uygulama becerisi
|
5- |
CNC tezgahlarda takım, zaman etüdü ve maliyet analizi yapma becerisi kazanmak.
|
6- |
Eksen hareketleri kontrolü, Ölçülendirme sistemi ve konumlama prensiplerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
1
|
8
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
D. ODABAŞ, CNC Programlama Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Peter Simid, CNC Progmlama El Kitabı
|
|