Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVAN EKOLOJİSİ |
Birinci düzey |
BİY402 |
Zorunlu |
8 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere hayvan ekolojisi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanıtmak, çevre ve kaynak sorunlarının nasıl ilişkili olduğunu ve öğrencilerin çevre ve canlı kaynakların korunması için kişisel yaşamlarında neler yapabileceğini göstermektir.
|
Dersin tanımı
|
Giriş, ekoloji ve çevre bilimlerinin tanımı, hayvan ekolojisinde temel bazı kuram ve kavramlar ( çevre, habitat, biyotop, ekolojik niş, populasyon, kommunite, ekosistem, biyom, biyosfer, ekosfer, ekolojik ilişkiler, Liebig’in minimum yasası, tolerans yasası, optimum ve sınırlayıcı faktör), birey ekolojisi, abiyotik faktörler ve hayvanlara etkileri, biyotik faktörler, tür içi ve türler arası ilişkiler, populasyon ekolojisi, populasyon ve yapısal özellikleri, populasyon dinamiği, kommunite ekolojisi, kommunite ve özellikleri, ekosistem ve özellikleri, dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları( karasal, tatlı su ve denizel ekosistemler, özel ekosistemler).
|
1- |
Ekolojinin tanımı ve çevre bilimleri
|
2- |
Hayvan ekolojisinde bazı temel teori ve kavramlar
|
3- |
Abiyotik faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri
|
4- |
Abiyotik faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri
|
5- |
Biyotik faktörler
|
6- |
Biyotik faktörler
|
7- |
Intra- ve interspesifik ilişkiler
|
8- |
Populasyon ekolojisi, populasyon ve yapısal özellikleri
|
9- |
Populasyon dinamiği
|
10- |
Komünite ekolojisi, komünite ve özellikleri
|
11- |
Komünite ekolojisi, komünite ve özellikleri
|
12- |
Ekosistem ve özellikleri
|
13- |
Ekosistem ve özellikleri
|
14- |
Konuların genel tekrarı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
After successfully completing this course, students will be able to:
-Describe the different levels of organization used in ecology.
|
2- |
-Describes ecological theory and concepts; knows ecological factors and their effects on organisms.
|
3- |
-Know the definition and structural features of population; explain how populations grow and are regulated
|
4- |
-Describe how population data can be analysed using statistics, graphs, life tables, and survivorship curves.
|
5- |
-Describe the features of communities and explain how community structure can be represented by food webs.
|
6- |
-Explain how communities change in both space and time.
|
7- |
-Explain ecosystem and its characteristics.
|
8- |
-Explain the world''s major ecosystems and their distribution.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
114
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 51, İzmir, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Remmert, H., Ecology, Springer-Verlag, Berlin, 1980.
Miller, G.T., Living in the Environment, Wadsworth Publishing Company, USA, 1990.
|
|