Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > HAYVAN EKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVAN EKOLOJİSİ Birinci düzey BİY402 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencilere hayvan ekolojisi ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanıtmak, çevre ve kaynak sorunlarının nasıl ilişkili olduğunu ve öğrencilerin çevre ve canlı kaynakların korunması için kişisel yaşamlarında neler yapabileceğini göstermektir.
Dersin tanımı Giriş, ekoloji ve çevre bilimlerinin tanımı, hayvan ekolojisinde temel bazı kuram ve kavramlar ( çevre, habitat, biyotop, ekolojik niş, populasyon, kommunite, ekosistem, biyom, biyosfer, ekosfer, ekolojik ilişkiler, Liebig’in minimum yasası, tolerans yasası, optimum ve sınırlayıcı faktör), birey ekolojisi, abiyotik faktörler ve hayvanlara etkileri, biyotik faktörler, tür içi ve türler arası ilişkiler, populasyon ekolojisi, populasyon ve yapısal özellikleri, populasyon dinamiği, kommunite ekolojisi, kommunite ve özellikleri, ekosistem ve özellikleri, dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları( karasal, tatlı su ve denizel ekosistemler, özel ekosistemler).

Dersin içeriği
1- Ekolojinin tanımı ve çevre bilimleri
2- Hayvan ekolojisinde bazı temel teori ve kavramlar
3- Abiyotik faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri
4- Abiyotik faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri
5- Biyotik faktörler
6- Biyotik faktörler
7- Intra- ve interspesifik ilişkiler
8- Populasyon ekolojisi, populasyon ve yapısal özellikleri
9- Populasyon dinamiği
10- Komünite ekolojisi, komünite ve özellikleri
11- Komünite ekolojisi, komünite ve özellikleri
12- Ekosistem ve özellikleri
13- Ekosistem ve özellikleri
14- Konuların genel tekrarı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- After successfully completing this course, students will be able to: -Describe the different levels of organization used in ecology.
2- -Describes ecological theory and concepts; knows ecological factors and their effects on organisms.
3- -Know the definition and structural features of population; explain how populations grow and are regulated
4- -Describe how population data can be analysed using statistics, graphs, life tables, and survivorship curves.
5- -Describe the features of communities and explain how community structure can be represented by food webs.
6- -Explain how communities change in both space and time.
7- -Explain ecosystem and its characteristics.
8- -Explain the world''s major ecosystems and their distribution.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 2 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 51, İzmir, 2003
Yardımcı Kaynaklar Remmert, H., Ecology, Springer-Verlag, Berlin, 1980. Miller, G.T., Living in the Environment, Wadsworth Publishing Company, USA, 1990.

Ders ile ilgili dosyalar