Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1 Birinci düzey PSK 101 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı psikoloji biliminin ve alt dallarının gelişimi ile kuramsal araştırma yöntemlerini tanıtmak; davranış, duyum ve algı, öğrenme, bellek vb. temel kavramlara yer vererek öğrencilere psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin tanımı Psikolojinin temel kavramlarının, sorunlarının ve inceleme alanlarının bilinmesi. İnsanı psikolojik yönden tanıma ve değerlendirme.

Dersin içeriği
1- Psikoloji Biliminin Doğası
2- Psikoloj Biliminin Doğası
3- Psikolojide Araştırma Yöntemleri
4- Psikolojide Etik İlke ve Kurallar
5- Davranışın Biyolojik Temelleri
6- Davranışın Biyolojik Temelleri
7- Öğrenme Psikolojisi
8- Ara Sınav
9- Öğrenme Psikolojisi
10- Gelişim Psikolojisi
11- Gelişim Psikolojisi
12- Klinik Psikoloji
13- Klinik Psikoloji
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yöntemlerini öğrenip kullanabilme
2- Davranışın biyolojik yapısını izah edebilme
3- Öğrenme, dil gelişimi, güdülenme konularında ortaya çıkarılan verileri kullanabilme
4- Psikolojiden elde edilen verilerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini açıklayabilme
5- Algının yapısını izah edebilme
6- Hafızanın yapısını izah edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Psikoloji ve Yaşam , Nobel Yayınları Ankara
Yardımcı Kaynaklar Rita L. Atkinson ve Arkadaşları. Psikolojiye Giriş, Arkadaş Yayınları, Ankara, 1999. Plotnik, Rod. Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Schultz, Duane P. – Sydney Ellen Schultz. Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar