Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1 |
Birinci düzey |
PSK 101 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM ONARAL DANACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı psikoloji biliminin ve alt dallarının gelişimi ile kuramsal araştırma yöntemlerini tanıtmak; davranış, duyum ve algı, öğrenme, bellek vb. temel kavramlara yer vererek öğrencilere psikoloji bilimi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Psikolojinin temel kavramlarının, sorunlarının ve inceleme alanlarının bilinmesi. İnsanı psikolojik yönden tanıma ve değerlendirme.
|
1- |
Psikoloji Biliminin Doğası
|
2- |
Psikoloj Biliminin Doğası
|
3- |
Psikolojide Araştırma Yöntemleri
|
4- |
Psikolojide Etik İlke ve Kurallar
|
5- |
Davranışın Biyolojik Temelleri
|
6- |
Davranışın Biyolojik Temelleri
|
7- |
Öğrenme Psikolojisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Öğrenme Psikolojisi
|
10- |
Gelişim Psikolojisi
|
11- |
Gelişim Psikolojisi
|
12- |
Klinik Psikoloji
|
13- |
Klinik Psikoloji
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma yöntemlerini öğrenip kullanabilme
|
2- |
Davranışın biyolojik yapısını izah edebilme
|
3- |
Öğrenme, dil gelişimi, güdülenme konularında ortaya çıkarılan verileri kullanabilme
|
4- |
Psikolojiden elde edilen verilerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini açıklayabilme
|
5- |
Algının yapısını izah edebilme
|
6- |
Hafızanın yapısını izah edebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
|
|
2- |
Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
3- |
Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
|
4- |
Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
|
|
5- |
Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
|
8- |
Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
10- |
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
|
|
12- |
Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
|
|
13- |
Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
|
|
14- |
Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
|
|
15- |
Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Psikoloji ve Yaşam , Nobel Yayınları Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rita L. Atkinson ve Arkadaşları. Psikolojiye Giriş, Arkadaş Yayınları, Ankara, 1999. Plotnik, Rod. Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Schultz, Duane P. – Sydney Ellen Schultz. Modern Psikoloji Tarihi, Kaknüs Yayınları, 2001.
|
|