Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > HAVA HUKUKU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAVA HUKUKU Birinci düzey HY 403 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAM EMİN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ. DR. İSMAİL ÖZGÜN KARAAHMETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli UZAKTAN EĞİTİM
Dersin amacı Hava taşıma hukukunun hem uluslararası hem de yerel yönlerini detaylıca ele almak.
Dersin tanımı Hava hukuku temelde devletler, devletlerin hava sahalarının kullanımı, sektörün işleyişini sağlayan tüm elemanları ve sektör içerisindeki uygulamaları belirleyen gerek uluslararası gerekse ulusal nitelikteki birçok hukuki düzenlemeye göre şekillenmektedir. Birçok farklı etken kapsamında işleyen havayolu sektörünü çerçevelendiren hukuk sisteminin de kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi gerekmektedir. Bu amaçla, hava hukuku kavramı birçok farklı kaynakta farklı sınır ve kapsamlar ile açıklanmıştır.

Dersin içeriği
1- ULUSLARARASI HAVA TAŞIMACILIĞI HUKUKUNA GİRİŞ
2- Yolcu Taşıma Sözleşmelerinden / Yasal Düzenlemelerden Doğan Taşıyıcı Sorumluluğu
3- Yolcu Taşıma Sözleşmesi
4- Yolcu Taşıma Sözleşmesi Koşulları / Montreal Sözleşmesinin Tarafları
5- Taşıyıcının Çalışanları ve Yardımcıları
6- Taşıyıcı Sorumluluğu / Sorumluluktan Muafiyet
7- Montreal Sözleşmesinin Münhasır Uygulanması Sorunu
8- Yolcu Tazminat Talepleri / Yolcu Dışındaki Üçüncü Kişilerin Tazminat Talepleri (Akrabalar ve Destekten Yoksun Olanlar)
9- Montreal Sözleşmesinin Tekdüzelik Amacına Yönelik Üçüncü Tarafların Tazminat Talepleri / Taleplerine İlişkin Bazı Sorunlar
10- Taşıyıcının Yolcu Gecikmesi Sorumluluğu
11- Taşıyıcının Yük ve Bagaj Taşıma Sözleşmeleri için Sorumluluğu
12- YURTİÇİ HAVA TAŞIMACILIĞI KANUNUNA GİRİŞ
13- Tanımlar / Genel Hususlar / Kayıt İşlemleri
14- Uçak İpoteği / Yurtiçi Taşıma Sözleşmesi / Taşıyıcı Sorumluluğu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hava, Havayolu veya Havacılık Hukuku, hukuk düzeni içerisinde ayrı bir hukuk bölümü teşkil etmekle birlikte, hukuk düzeninin bir bütün olduğu gözetilerek hava hukukunun hukuk düzeni içerisindeki yeri ve önemini ortaya koymak gerekir.
2- Hava Hukukunun ulusal ve uluslararası karakteri de gözetilerek, Kamu Hukuku- Özel Hukuk ayırımı içinde yeri ortaya konulmaya çalışılacaktır.
3- Havacılık Hukuku da, sektörel hukuk kurallarıın bir bütünü olarak kabul edildiğinde hukuk düzeni bakımından ayrı bir hukuk dalı olarak ele alınırken ayrıca tanımlanmalı, diğer hukuk dalları ile ilişkisi ortaya konulmalı ve hava hukukunun hangi kurallardan oluştuğu belirlenmelidir
4- Hava hukukunun muhatapları, kurallarının niteliği ve yaptırımların türü belirlenecektir.
5- Hava hukuku kurallarının uluslararası sözleşmeler ile bağlantısı kurulacaktır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dr. Öğr. Üyesi İlyas Gölcüklü Hava Hukuku, XII Levha Yayıncılık, 2018
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar