Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > MEZUNİYET PROJESİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEZUNİYET PROJESİ I Birinci düzey SYB 405 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN HACER GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı öğrencilerin önceki derslerde öğrendikleri bilgi ve becerileri kullanarak spor yöneticiliğini ilgilendiren konualrda araştırma yapması, çalışmaları raporlaması ve sunması beklenmektedir. Öğrencilere araştırma yapma, teorik olarak öğrenilen bilgileri pratiğe uygulama ve çalışmalarını sunma yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı bilimsel araştırma yöntemlerini güncel problemin çözümünde metod olarak kullanabilmek

Dersin içeriği
1- Bitirme projesinin konusunun belirlenmesi
2- Bitirme projesinin konusunun belirlenmesi
3- Konuyla ilgili literatür araştırmas
4- Konuyla ilgili literatür araştırmas
5- Konuyla ilgili literatür araştırmas
6- Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları
7- Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları
8- Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları
9- Deneysel Çalışmalar/Analiz çalışmaları/Tasarım çalışmaları
10- Sonuçların değerlendirilmesi
11- Sonuçların değerlendirilmesi
12- Yazım
13- Yazım
14- Yazım ve tezin teslimi
15- --
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- bilimsel araştırma yöntemlerini güncel problemlerin çözümünde metod olrak uygulayabilmek
2- Proje konusuyla ilgili literatürlere ulaşabilme ve irdeleyebilme
3- Proje kapsamında elde edilen verileri işleyebilme ve yorumlayabilme
4- Proje çalışmalarını yazılı ve sözlü olarak sunabilme
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bitirme projesi konusuyla ilgili literatürler
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar