Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Üçüncü düzey |
TEA 601 |
Zorunlu |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım, sunum, tartışma, araştırma, proje
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırma dersiyle öğrencilerin araştırma becerileri kazandırma, araştırma yaptırma süreçlerine dönük kazanımlar hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi öğrencilerin araştırma yapma bilgi ve deneyimi edindikleri bir derstir. Bu derste öğrenciler araştırma sorusu belirler, araştırma yapar ve yayınlama sürecinde yer alır.
|
1- |
Bilimsel araştırmada temel paradigma
|
2- |
Nitel ve nicel araştırmada paradigma
|
3- |
Nicel araştırma ve nitel araştırmanın temel felsefesi
|
4- |
Nicel araştırma desenleri
|
5- |
Nicel araştırma desenleri ve araştırma sorusu oluşturma
|
6- |
Veri toplama araçları
|
7- |
Veri toplama araçları oluşturma
|
8- |
Veri analizi
|
9- |
Nitel araştırma yöntemleri
|
10- |
Durum araştırması
|
11- |
Eylem araştırması
|
12- |
Veri toplamam araçları
|
13- |
Veri analizi betimsel analiz
|
14- |
İçerik analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma becerisi kazanma
|
2- |
Makale geliştirme
|
3- |
Bilimsel araştırma deneyimi kazanma
|
4- |
Proje geliştirme
|
5- |
Atıf yapma
|
6- |
Etik ilkeleri öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
5- |
Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
12
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative
Approaches. 6th ed. Boston, MA: Pearson.
YILDIRIM Ali, ŞİMŞEK Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma
Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KAPTAN Saim, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tek Işık Ofset
Tesisleri, Ankara,1995.
¾ KARASAR Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, 1991.
|
|