Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey TEA 601 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET ALİ BAHAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, sunum, tartışma, araştırma, proje
Dersin amacı Bilimsel araştırma dersiyle öğrencilerin araştırma becerileri kazandırma, araştırma yaptırma süreçlerine dönük kazanımlar hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi öğrencilerin araştırma yapma bilgi ve deneyimi edindikleri bir derstir. Bu derste öğrenciler araştırma sorusu belirler, araştırma yapar ve yayınlama sürecinde yer alır.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırmada temel paradigma
2- Nitel ve nicel araştırmada paradigma
3- Nicel araştırma ve nitel araştırmanın temel felsefesi
4- Nicel araştırma desenleri
5- Nicel araştırma desenleri ve araştırma sorusu oluşturma
6- Veri toplama araçları
7- Veri toplama araçları oluşturma
8- Veri analizi
9- Nitel araştırma yöntemleri
10- Durum araştırması
11- Eylem araştırması
12- Veri toplamam araçları
13- Veri analizi betimsel analiz
14- İçerik analizi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma becerisi kazanma
2- Makale geliştirme
3- Bilimsel araştırma deneyimi kazanma
4- Proje geliştirme
5- Atıf yapma
6- Etik ilkeleri öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 6th ed. Boston, MA: Pearson. YILDIRIM Ali, ŞİMŞEK Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar KAPTAN Saim, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tek Işık Ofset Tesisleri, Ankara,1995. ¾ KARASAR Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, 1991.

Ders ile ilgili dosyalar