Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Patoloji (selçuk Ü.ort. Dr) > PEYNİR TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PEYNİR TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 639 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLTEN CAN SEZGİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı geleneksel ve dünya peynir çeşitleri ve üretim teknolojileri ile ilgili dersi alan öğrencilere bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste peynir çeşitleri, peynir üretiminin temel kavramları, starter kültürler, peynir olgunlaşmasının mikrobiyolojisi, çiğ süt peynirleri, peynirin biyokimyası, süt endüstrisinde peynir teknolojisin önemi gibi konular öğretilir.

Dersin içeriği
1- Peynir Üretiminin Temel Kavramları
2- Peynir Üretiminde Kullanılar Starter Kültürler
3- Peynir Olgunlaşmasının Mikrobiyolojisi
4- Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
5- Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
6- Peynir Çeşitleri ve Özellikleri
7- Çiğ Süt Peynirleri
8- Peynirin Biyokimyası
9- Süt Endüstrisinde Peynir Teknolojisin Önemi
10- Peynire İşlenecek Sütün Özellikleri Ve Uygulanan İşlemler
11- Peynirde Görülen Kusurlar
12- Peynirin Kalite Kontrolü
13- Peynirin Kalite Kontrolü
14- Peynir Üretiminde Uygulanan Hijyenik önlemler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Peynir yapımında kullanılacak sütün nitelikleri
2- Geleneksel ve dünya çapında bilinen peynir çeşitleri
3- Peynir yapımında karşılaşılacak sorunlar ve çözüm önerileri
4- Mikrobiyolojik olarak güvenli peynir üretimi için ihtiyaç duyulan hijyenik standartlar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar