Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ |
Birinci düzey |
TAB 422 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET SAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SATI UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Biyoteknolojiyi oluşturan temel prensiplerin (rekombinant DNA ve genetik mühedisliğinin) ve bitki üzerinde uygulamaların öğrencilere tanıtılması temel amacı oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Biyoteknolojinin tanımı, tarımsal üretimde kullanımı ve uygulamaları
|
1- |
Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi
|
2- |
Temel moleküler genetik bilgiler
|
3- |
Doku kültürü rejenerasyon yöntemleri
|
4- |
Rekombinant DNA teknolojisi
|
5- |
Gen aktarım yöntemleri
|
6- |
Gen aktarım yöntemleri
|
7- |
Transgenik bitkiler
|
8- |
Kısa tekrar ve ara sınav
|
9- |
Böceklere ve herbisitlere dayanıklı bitkilerin elde edilmesi
|
10- |
Hastalıklara dayanıklı ve erkek kısır bitkilerin elde edilmesi
|
11- |
Viruslere dayanıklı bitkilerin elde edilmesi ve Antisens RNA teknolojisi
|
12- |
Stres faktörlerine dayanıklı bitkilerin elde edilmesi
|
13- |
Transgenik bitkilerin analizleri
|
14- |
Transgenik bitkilerin analizleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki biyoteknolojisi ve bitkisel üretimde kullanılan doku kültürü yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
|
2- |
Bitkilere gen aktarımında kullanılan yöntemleri kavrarlar
|
3- |
Bitki biyoteknolojisi ile ilgili temel kavramları öğrenirler
|
4- |
Genetiği değiştirilmiş bitkilerin çevreye etkileri hakkında yorumda bulunabilir
|
5- |
Rekombinat DNA’nın oluşturulmasının esaslarını kavrarlar
|
6- |
Biyoteknolojinin bitki ıslahında kullanımını ve önemini irdeleyebilirler
|
7- |
Biyogüvenlik ve biyoetik düzenlemeleri tartışabilirler
|
8- |
Türkiye''de ve dünyada biyoteknolojinin gelişimi hakkında yorum yapabilir
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özcan, S., Gürel, E., Babaoğlu, M. (2004) Bitki Biyoteknolojisi II: Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları. S.Ü. Vakfı Yayınları, Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bitki biyoteknolojisi ve genetik, nobel kitapevi (çeviri: Stewart C.N., Plant biotechnology and genetic)
|
|