Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK YÖNTEMLER Üçüncü düzey VZT 667 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri VZT603 dersini ya da tarafımızdan kabul edilen esdegerini almıs olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı İlgili konuya çok degiskenli istatistikler kapsamında nasıl yaklasabilecegi, temel çok değişkenli yaklasımlarla çözümlemeleri nasıl yapılacagı ve bulguların nasıl yorumlacagı konularında bilgi ve deneyim kazanılır.
Dersin tanımı Çok degiskenli istatistiksel yöntemler ile özelliklerinin, amaçlarının ve kullanımlarının daha uygulamaya yönelik olarak tanıtılması ve incelenmesi konularını kapsar. Farklı bilgisayar yazılımlarının incelenmesi ile konulara daha genis biraçılım yapılmaya çalısılır.

Dersin içeriği
1- Temel matris islemleri
2- Çok degiskenli analizde veri matrisi ve tanımlayıcı istatistikler( R, S, SSCP matrisleri),
3- Çok degiskenli asırı degerler, saçılım grafikleri
4- Standartlastırma ve çok değişkenli normal dagılım ve normalliğin incelenmesi.
5- Eksik veriler ve incelenmesi
6- Çok degiskenli hipotez testleri, çok degiskenli evren oralaması testi.
7- Çok degiskenli hipotez testleri, varyans-kovaryans matrislerinin esitliginin test edilmesi,
8- Çok degiskenli iki yönlü varyans analizi, tekrarlı ölçümlerde varyans analizleri
9- Çoklu Dogrusal Regresyon
10- Çoklu Dogrusal olmayan Regresyon
11- Faktör analizi, amacı, önemi, kullanım yerleri,
12- Faktör Analizi, faktör sayısının belirlenmesi, faktör skorlarının anlamı, faktör çıkarma yöntemleri.
13- Temel bileşenler analizi, amacı, önemi, kullanım yerleri
14- Temel bileşenler regresyonu
15- Uyum analizi, amacı, önemi, kullanım yerleri
16- Ödev sunumu
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok değişkenli istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
2- Çok değişkenli istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
3- Çok değişkenli istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
4- Çok değişkenli istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
5- Çok değişkenli istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alpar R. Çok Degiskenli İstatistiksel Yöntemlere Giris. Nobel Yayın Dagıtım, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Manly, BFJ. Multivariate Statistical Methods: A Primer. Chapman and Hall, 1990. Johnson RA and Wichern DW. Applied Multivariate Statisticak Analysis.. Prentice-Hall Inc., 1992. Özdamar K. Paket Programlar ile istatistiksel Veri Analizi (Çok Degiiskenli Analizler) 2. Kaan Kitabevi, Eskisehir, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar