Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ESRA CANOOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, PROF. DR. YAŞAR AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir. Uygulamalarda öğrencinin kendisinin katılımcı olması sağlanacak, istenildiğinde yardım edilecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere meme ve meme başında kullanılan operasyon tekniklerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Meme ve meme başında kullanılan operasyon teknikleri.
|
1- |
Meme ve meme başının muayenesi
|
2- |
Meme ve meme başının muayenesi
|
3- |
Meme ve meme başının ultrason ve radyografisi
|
4- |
Theleskopik muayene
|
5- |
Meme cerahisinde kullanılan aletler
|
6- |
Meme ve meme başının anestesizi
|
7- |
VİZE
|
8- |
Mastektomi
|
9- |
Meme ve meme başındaki yara ve fistüllerin tedavisi
|
10- |
Meme ve meme başındaki yara ve fistüllerin tedavisi
|
11- |
Meme tıkanıklıkları tedavisi
|
12- |
Meme tıkanıklıkları tedavisi
|
13- |
Meme kanamaların tedavisi
|
14- |
Meme ödeminin tedavisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evcil hayvanlarda, Meme ve meme başının, anatomik ve fonksiyonel yapısını, muayenesini, fizyolojik ve patolojik durumları.
|
2- |
Evcil hayvanlarda, Meme ve meme başının, ultrasonografik ve radyografik muayenesini, sonuçlarının değerlendirilmesi.
|
3- |
Evcil hayvanlarda, Meme operasyonlarında kullanılan aletleri, kullanım amaçlarını ve kullanım şekillerini bu aletlerin kullanımının kontraendike olduğu durumlar.
|
4- |
Evcil hayvanlarda, meme ve meme başının anestezisinde kullanılacak anestezik maddeleri, uygulama yollarını, dozları.
|
5- |
Evcil hayvanlarda, Mastektominin endike olduğu vakaları, uygulama yolları.
|
6- |
Evcil hayvanlarda, Meme ve meme başındaki yara ve fistüllerin tedavisi, Meme tıkanıklıkları tedavisi, Meme kanamaların tedavisi ve operasyon sonrası meme bakımı.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Evcil Hayvanlarda Doğum ve İnfertilite (Ed: Alaçam, Medisan, 2010, Ankara)
2. Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya.
3. Current Therapy in Large Animal Theriogenology (Ed: Youngquist, RS, 1997, Philaladelphia)
4. Veterinary Reproduction and Obstetrics (Eds: Noakes, Parkinson, England, 2001, London)
5. Canine and Feline Theriogenology (Eds: Johnston, Kustritz, Olson, 2001, Philaladelphia)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|