Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > MEDYA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE ETİK İkinci düzey GZT 521 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLHAN YERLİKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Basın etiğinin temelini oluşturan kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde etik ihlalleri tartışmaktır.
Dersin tanımı Basın etiğinin felsefi temelleri ve etik ihlalleri tartışır.

Dersin içeriği
1- Felsefenin temelleri
2- Etik kuramlar
3- Etik ihlaller
4- Medya etiğinin temelleri
5- Medya etiği ve kamu etiği ilişkisi
6- Medyada etik sorunlar
7- Medya etiğinin geleceği
8- Geleneksel medya etiği
9- Vize
10- Yeni medya etiği
11- Etik kurullar
12- Etik ve toplum
13- Etik ve kültür
14- Etik denetim
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin temellerini kavramak
2- Medya ve etik ilişkisini kavramak
3- Medyada etik ihlalleri sorgulamak
4- Medyada etik denetimin koşullarını sorgulamak
5- Basındaki etik ihlalleri görebilmek.
6- Etik ihlalleri tartışıp çözüm önerileri sunabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 7 98
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 5 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğu-Batı Dergisi Etik Özel Sayısı Raphael Cohen-Almagor, İfade, Medya ve Etik
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar