Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > İŞİTME CİHAZLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞİTME CİHAZLARI Birinci düzey ODY 219 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. BEYZA DEMİRTAŞ YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Beyza DEMİRTAŞ YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Powerpoint sunusu ile yüz yüze sınıfta
Dersin amacı İşitme cihazlarının teknik özelliklerini ve klinik kullanımını öğretmek
Dersin tanımı İşitme cihazları hakkında temel bilgiler

Dersin içeriği
1- İşitme kayıpları ve işitme cihazı adaylığı
2- İşitme cihazlarının parçaları
3- İşitme cihazlarının işlevleri ve teknik özellikleri
4- İşitme cihazı tipleri ve cihaz seçimi
5- İşitme cihazı tipleri ve cihaz seçimi
6- Kulak kalıpları
7- Kulak kalıpları
8- Bilateral cihazlandırma
9- Bilateral cihazlandırma
10- CROS, Kemik iletimli, kemiğe implante işitme cihazları
11- CROS, Kemik iletimli, kemiğe implante işitme cihazları
12- Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları
13- Çocuklarda işitme cihazı uygulamaları
14- final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hangi işitme kayıplı hastanın işitme cihazı adayı olduğunu tespit edebilme becerisi
2- İşitme cihazlarının parçalarını tanıma becerisi
3- İşitme cihazlarının teknik özelliklerini ve işlevlerini bilme
4- İşitme cihazı tiplerini bilme ve hastaya uygun cihaz tipini seçebilme becerisi
5- Kulak kalıplarını ve bunların teknik ve akustik özelliklerini bilme, hastaya uygun kalıp tipini seçebilme becerisi
6- İki taraflı cihaz kullanımının avantajlarını bilme, hastaya uygun olanın tek taraflı mı iki taraflı mı İC kullanımı olduğunu ayırt edebilme becerisi
7- CROS, Kemik iletimli ve kemiğe implante işitme cihazlarını tanıma, hastaya uygun seçeneği sunabilme becerisi
8- Çocuklarda işitme cihazı uygulamalarını yapabilme becerisi
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı öğretim elemanı ders notları
Yardımcı Kaynaklar İşitme Cihazları - Uyarlama Metotları, Mehmet Emin Ağaç, 2013

Ders ile ilgili dosyalar