Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > UYKU-POLİSOMNOGRAFİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYKU-POLİSOMNOGRAFİ-I Birinci düzey ENF 111 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Sevda İSMAİLOĞULLARI
Dersin veriliş şekli Teorik (yüz yüze ve powerpointle), pratik, öğrencilerin kendi otonom çalışması
Dersin amacı Hangi klinik tabloların uyku tıbbı konusuna girdiği, polisomnografi çekimi sırasında hastanın laboratuvarına kabulü, kayıtlama sırasında uygulanacak genel yöntem ve hastanın EEG elektrot uygulama işlemine hazırlanması ve elektrotların takılması
Dersin tanımı Hangi klinik tabloların uyku tıbbı konusuna girdiği, polisomnografi çekimi sırasında hastanın laboratuvarına kabulü, kayıtlama sırasında uygulanacak genel yöntem ve hastanın EEG elektrot uygulama işlemine hazırlanması ve elektrotların takılması

Dersin içeriği
1- Uyku tıbbına giriş
2- Uyku tıbbındaki laboratuar teknikleri
3- Polisomnografide teknisyenin rolü ve hastanın laboratuvarına kabulü
4- Polisomnografinin tanımı ve kayıtlama sırasında uygulanacak genel yöntem
5- Polisomnografideki parametreler
6- Polisomnografide elektroensefalografi (EEG) kayıtlama
7- EEG elektrot takma pratiği
8- Vize
9- Polisomnografide elektrookulografi (EOG) ve elektromyografi (EMG) kayıtlama
10- EOG ve EMG takma pratiği
11- Polisomnografide solunum parametreleri kayıtlama
12- Solunum elektrotlarını takma pratiği
13- Kalibrasyon, kaydı başlatma ve sonlandırma
14- Kalibrasyon, kaydı başlatma ve sonlandırma pratiği, Artefaktlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- - Hangi klinik tabloların uyku tıbbı konusuna girdiğini bilirler -
2- Polisomnografinin ne olduğunu ve bu tetkikte teknisyenin rolünü bilirler
3- Hastanın laboratuvarına kabulünü nasıl yapacaklarını bilirler
4- Kayıtlama sırasında uygulanacak genel yöntem ve hastanın polisomnografi elektrot uygulama işlemine hazırlanmasının nasıl yapılacağını bilirler
5- Polisomnografi elektrotlarının nereye ve nasıl takılacağını bilirler
6- Kalibrasyon yapabilirler
7- Polisomnografi kaydını başlatıp ve sonlandırabilirler
8- Artefaktları görebilirler ve nasıl düzelteceklerini bilirler
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Amerikan Uyku Teknisyenleri Birliği''nin temel kitabının Türkçe çevirisi.

Ders ile ilgili dosyalar