Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (doktora) > SANAYİ EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAYİ EKONOMİSİ Üçüncü düzey İKT 644 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Melike DEDEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı; öğrencilerin piyasa ve firma yapısını endüstriyel politikalar çerçevesinde anlamalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders, piyasa ve firma yapısını endüstriyel politikalar çerçevesinde inceler.

Dersin içeriği
1- Piyasa ve firma yapısı unsurlarının kavranması.
2- Monopol piyasası, monopol gücü, ve monopolün sosyal maliyetinin anlatılması.
3- Fiyat farklılaştırmasının açıklanması.
4- Monopolcü rekabet piyasasının açıklanması.
5- Ürün farklılaşması ve reklamın öneminin belirtilmesi.
6- Oligopolistik piyasa yapılarının anlatılması.
7- Rekabet teorisinin değerlendirilmesi.
8- Ara Sınav
9- Birleşmeler ve endüstriyel gelişme arasındaki ilişkinin yorumlanması.
10- Birleşmeler ve endüstriyel gelişme arasındaki ilişkinin yorumlanması.
11- Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
12- Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
13- Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
14- Dışa açık mikro ekonomik modellerin tartışılması.
15- Dışa açık mikro ekonomik modellerin tartışılması.
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dışa açık ekonomilerde mikro ekonomik modellerin önemini kavrayabilme.
2- Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaları yorumlayabilme.
3- Sanayi iktisadı ile ilgili proje hazırlayabilme, sunabilme ve grup tartışması yapabilme.
4- Monopol, Monopolcü rekabet ve oligopol piyasalarının işleyişini karşılaştırabilme.
5- Birleşmeler ve endüstriyel gelişme ilişkisini değerlendirebilme.
6- Piyasa ve firma unsurlarını kavrayabilme.
7- Türkiye’nin rekabet politikalarını değerlendirebilme ve yeni politika önerileri yaratabilme.
8- Rekabet teorilerini analiz edebilme.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı F. Kula, Sanayi Ekonomisi, (basılmamış ders notları).
Yardımcı Kaynaklar Amin A., (1996) Post Fordism A Reader, Oxford: Blackwell Publishers Ldt. Amin A. and F. Wilkinson (1999) Learning, Proximity and Industrial Performans: an Introduction, Cambrige Journal of Economics. 23, 121-125. Davut Lale, (1994) Sanayi İktisadı: Piyasa Yapısı Unsurları, Ankara: İmaj Yayıncılık, Yay.No. 13. Kaplinsky R, (1995) The Implication of New Organizational Techniques for Developing Countries, Global Forum on Industry: Perspective 2000 and Beyond , U.N. Industriyel Development Organization, New Delhi, İndia.

Ders ile ilgili dosyalar