Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAYİ EKONOMİSİ |
Üçüncü düzey |
İKT 644 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Melike DEDEOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrencilerin piyasa ve firma yapısını endüstriyel politikalar çerçevesinde anlamalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, piyasa ve firma yapısını endüstriyel politikalar çerçevesinde inceler.
|
1- |
Piyasa ve firma yapısı unsurlarının kavranması.
|
2- |
Monopol piyasası, monopol gücü, ve monopolün sosyal maliyetinin anlatılması.
|
3- |
Fiyat farklılaştırmasının açıklanması.
|
4- |
Monopolcü rekabet piyasasının açıklanması.
|
5- |
Ürün farklılaşması ve reklamın öneminin belirtilmesi.
|
6- |
Oligopolistik piyasa yapılarının anlatılması.
|
7- |
Rekabet teorisinin değerlendirilmesi.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Birleşmeler ve endüstriyel gelişme arasındaki ilişkinin yorumlanması.
|
10- |
Birleşmeler ve endüstriyel gelişme arasındaki ilişkinin yorumlanması.
|
11- |
Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
|
12- |
Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
|
13- |
Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaların açıklanması
|
14- |
Dışa açık mikro ekonomik modellerin tartışılması.
|
15- |
Dışa açık mikro ekonomik modellerin tartışılması.
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dışa açık ekonomilerde mikro ekonomik modellerin önemini kavrayabilme.
|
2- |
Yeni endüstriyel organizasyonlar ve endüstriyel politikaları yorumlayabilme.
|
3- |
Sanayi iktisadı ile ilgili proje hazırlayabilme, sunabilme ve grup tartışması yapabilme.
|
4- |
Monopol, Monopolcü rekabet ve oligopol piyasalarının işleyişini karşılaştırabilme.
|
5- |
Birleşmeler ve endüstriyel gelişme ilişkisini değerlendirebilme.
|
6- |
Piyasa ve firma unsurlarını kavrayabilme.
|
7- |
Türkiye’nin rekabet politikalarını değerlendirebilme ve yeni politika önerileri yaratabilme.
|
8- |
Rekabet teorilerini analiz edebilme.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
F. Kula, Sanayi Ekonomisi, (basılmamış ders notları).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Amin A., (1996) Post Fordism A Reader, Oxford: Blackwell Publishers Ldt. Amin A. and F. Wilkinson (1999) Learning, Proximity and Industrial Performans: an Introduction, Cambrige Journal of Economics. 23, 121-125. Davut Lale, (1994) Sanayi İktisadı: Piyasa Yapısı Unsurları, Ankara: İmaj Yayıncılık, Yay.No. 13. Kaplinsky R, (1995) The Implication of New Organizational Techniques for Developing Countries, Global Forum on Industry: Perspective 2000 and Beyond , U.N. Industriyel Development Organization, New Delhi, İndia.
|
|