Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > EVCIL HAYVANLARIN CESTOD HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EVCIL HAYVANLARIN CESTOD HASTALIKLARI Üçüncü düzey VPZ 528 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Bu dersin amacı evcil hayvanlarda bulunan önemli cestod invazyonları, oluşturdukları hastalıklar, hastalık belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri ile ilgili konularda bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Evcil hayvanlarda bulunan önemli cestod invazyonları, oluşturdukları hastalıklar, hastalık belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri ile ilgili konularda bilgilendiren derstir.

Dersin içeriği
1- Cestodların genel özellikleri
2- Cestodların genel özellikleri
3- Cestodların biyolojik özellikleri
4- Cestodların sınıflandırılması
5- Diphyllobothridae
6- Taeniidae
7- Taenidae
8- Anoplocephalidae
9- Tysanosomidae
10- Dipylidiidae
11- Davaineidae
12- Dilepididae
13- Hymenolepididae
14- Mesocestoididae
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cestod hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur.
2- Cestod hastalıklarını doğru teşhis edebilir hale gelir.
3- Cestod hastalıklarında uygun tedavi seçeneğini uygulayabilir hale gelir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Helmintoloji (Tınar R), Diagnostic Veterinary Parasitology (Hendrix), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), Vetrinary Helminthology (Kassai T.), Veterinary Parasitology (Urquarth). Veterinarmedizinische Parasitologie(Boch-Supperer), CRC Handbook of Tapeworm Identification(Schmidt), Keys to the Cestoda Parasites of Vertebrates (Khalil LF)
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar