Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖNDER DÜZLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı evcil hayvanlarda bulunan önemli cestod invazyonları, oluşturdukları hastalıklar, hastalık belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri ile ilgili konularda bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Evcil hayvanlarda bulunan önemli cestod invazyonları, oluşturdukları hastalıklar, hastalık belirtileri, teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri ile ilgili konularda bilgilendiren derstir.
|
1- |
Cestodların genel özellikleri
|
2- |
Cestodların genel özellikleri
|
3- |
Cestodların biyolojik özellikleri
|
4- |
Cestodların sınıflandırılması
|
5- |
Diphyllobothridae
|
6- |
Taeniidae
|
7- |
Taenidae
|
8- |
Anoplocephalidae
|
9- |
Tysanosomidae
|
10- |
Dipylidiidae
|
11- |
Davaineidae
|
12- |
Dilepididae
|
13- |
Hymenolepididae
|
14- |
Mesocestoididae
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cestod hastalıkları konusunda bilgi sahibi olur.
|
2- |
Cestod hastalıklarını doğru teşhis edebilir hale gelir.
|
3- |
Cestod hastalıklarında uygun tedavi seçeneğini uygulayabilir hale gelir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Helmintoloji (Tınar R), Diagnostic Veterinary Parasitology (Hendrix), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), Vetrinary Helminthology (Kassai T.), Veterinary Parasitology (Urquarth). Veterinarmedizinische Parasitologie(Boch-Supperer), CRC Handbook of Tapeworm Identification(Schmidt), Keys to the Cestoda Parasites of Vertebrates (Khalil LF)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|