Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER SPEKTROSKOPİ II |
İkinci düzey |
KİM-506 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı organik bileşiklerin yapısal analizinde kullanılan UV-Vis Spektroskopisi, Kütle Spektroskopisi, FT-IR Spektroskopisi, 1H NMR Spektroskopisi, 13C NMR Spektroskopisi tekniklerini vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Prof.Dr.Şerife Saçmacı tarafından haftada 3 saat teorik olarak yüzyüze Türkçe dilinde verilen, ders Yüksek Lisans Öğrencilerine: Spektroskopiye giriş, Kuantizasyon ve Moleküler Enerji Seviyeleri, Geçiş olasılıkları ve Seçim kuralları, Dönme spektroskopisi, İnfrared Spektoskopisi, C ve H-NMR ve kütle spektrometresi ve yorumlanması hakkında bilgi ve beceri kazandırır.
|
1- |
Moleküler Spektroskopi, Elektromanyetik Spektrum
|
2- |
Spektroskopik Analiz Yöntemleri ve Organik Yapı Analizinde kullanılması
|
3- |
UV-Vis Absorpsiyon Spektroskopisi
|
4- |
UV-Vis Absorpsiyon spektrumlarının değerlendirilmesi
|
5- |
Kütle Spektroskopisi, Fragmantasyon ve çevrilmeler
|
6- |
Kütle spektrumlarının değerlendirilmesi
|
7- |
FT-IR Spektroskopisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
FT-IR spektrumlarının değerlendirilmesi
|
10- |
NMR Spektroskopisi
|
11- |
1H NMR Spektroskopisi, Kimyasal kayma değerleri, eşleşme sabitleri ve Spin sistemleri
|
12- |
1H NMR spektrumlarının değerlendirilmesi
|
13- |
13C NMR Spektroskopisi Kimyasal kayma değerleri, eşleşme sabitleri ve 13C NMR spektrumlarının değerlendirilmesi
|
14- |
Organik Bileşiklerin Birleştirilmiş Spektrum Analizleri
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Organik bileşiklerin açık yapılarının tanımlanmasında kullanılan ışığa dayalı analiz yöntemlerini teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak açıklayabilecektir.
|
2- |
UV-Vis Absorpsiyon Spektroskopisi yöntemini kullanarak organik bileşiklerin yapıları hakkında ne tür bilgileri elde edebileceğini öğrenecektir.
|
3- |
Kütle Spektroskopisi yöntemini kullanarak organik bileşiklerin yapıları hakkında ne tür bilgileri elde edebileceğini öğrenecektir.
|
4- |
FT-IR Spektroskopisi yöntemini kullanarak organik bileşiklerin yapıları hakkında ne tür bilgileri elde edebileceğini öğrenecektir.
|
5- |
1H NMR ve 13C NMR Spektroskopisi yöntemini kullanarak organik bileşiklerin yapıları hakkında ne tür bilgileri elde edebileceğini öğrenecektir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
6
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
1
|
3
|
3
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
28
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
6
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Molecular Spectroscopy, Brown, John M. Brown, OCP, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ana kaynak: R.M. Silvertein, F.X. Webster, Spectrometric Identification of Organic Compounds, USA: John Wiley & Sons Inc. ,1998
Yardımcı kaynaklar: D. L. Pavia, G. M. Lampman, G. S. Kriz, Introduction to Spectroscopy: A guide for students of organic chemistry, Saunders College Publishing, 1979
|
|