Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > HAYVANLARDA SPERMA ALMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA SPERMA ALMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey VDS 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Hem teorik (2) hem de pratik (2) olarak haftada 4 ders saatinde incelenecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan tekniklerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan teknikler öğretilecektir.

Dersin içeriği
1- Boğalardan sperma alma
2- Sperma alma ekipman, araç ve gereçleri
3- Suni vajen ve kompozisyonu
4- Sperma alımı için hazırlıklar
5- Sperma alma odası ve boğaların temizliği
6- Suni vaginanın hazırlanması
7- Boğalardan sperma alma sıklığı
8- Elektrejakulasyon, masaj ve diğer sperma alma teknikleri
9- Farklı sperma alma tekniklerini takiben spermanın değerlendirilmesi
10- Aygırlarda sperma alma
11- Koç ve tekede sperma alma
12- Domuzda sperma alma
13- Tavşanda sperma alma yöntemleri.
14- Kanatlılarda sperma alma yöntemleri.
15- Balıklarda sperma alma yöntemleri.
16- Final sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan teknikleri bilirler.
2- Sperma alma ekipman, araç ve gereçleri,Suni vajen ve kompozisyonunu bilirler.
3- Sperma alımı için hazırlıklar, Sperma alma odası ve Suni vaginanın hazırlanmasını bilirler.
4- Boğalardan, aygırlardan, domuzlardan koç ve tekelerden sperma almayı uygulayabilir.
5- Tavşanda sperma alma yöntemlerini bilirler.
6- Kanatlı ve balıklardan sperma alma yöntemlerini bilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar