Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > HAYVANLARDA SPERMA ALMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANLARDA SPERMA ALMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey VDS 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Serpil SARIÖZKAN/PROF. DR. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Hem teorik (2) hem de pratik (2) olarak haftada 4 ders saatinde incelenecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan tekniklerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan teknikler öğretilecektir.

Dersin içeriği
1- Boğalardan sperma alma
2- Sperma alma ekipman, araç ve gereçleri
3- Suni vajen ve kompozisyonu
4- Sperma alımı için hazırlıklar
5- Sperma alma odası ve boğaların temizliği
6- Suni vaginanın hazırlanması
7- Boğalardan sperma alma sıklığı
8- Elektrejakulasyon, masaj ve diğer sperma alma teknikleri
9- Farklı sperma alma tekniklerini takiben spermanın değerlendirilmesi
10- Aygırlarda sperma alma
11- Koç ve tekede sperma alma
12- Domuzda sperma alma
13- Tavşanda sperma alma yöntemleri.
14- Kanatlılarda sperma alma yöntemleri.
15- Balıklarda sperma alma yöntemleri.
16- Final sınav
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan türlerinde spermanın alınmasında kullanılan teknikleri bilirler.
2- Sperma alma ekipman, araç ve gereçleri,Suni vajen ve kompozisyonunu bilirler.
3- Sperma alımı için hazırlıklar, Sperma alma odası ve Suni vaginanın hazırlanmasını bilirler.
4- Boğalardan, aygırlardan, domuzlardan koç ve tekelerden sperma almayı uygulayabilir.
5- Tavşanda sperma alma yöntemlerini bilirler.
6- Kanatlı ve balıklardan sperma alma yöntemlerini bilirler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar