Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL KİMYA |
Birinci düzey |
TB 107 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SERKAN ŞAHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SERKAN ŞAHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Sema KAPLAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere kimyanın temel kavramlarını öğretme
|
Dersin tanımı
|
Maddeyle ilgili genel kavramlar, atomun yapısı, kimyasal bağlar, kimyasal denge, kimyasal kinetik, iyonik denge; kimyasal termodinamik, katılar, sıvılar, gazlar, asitler, bazlar, çekirdek kimyası, elektrokimya, organik kimya.
|
1- |
Maddeye Giriş
|
2- |
Maddenin Bileşenleri
|
3- |
Stokiyometri
|
4- |
Kimyasal Reaksiyon Türleri
|
5- |
Redoks Tepkimeleri
|
6- |
Elektron Konfigürasyonu
|
7- |
Periyodik Tablo
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Gazlar ve Sıvılar
|
10- |
Kimyasal Bağlar ve Modelleri
|
11- |
Moleküller Arası Kuvvetler: Sıvı, Katı ve Faz değişimleri
|
12- |
Karışımın Özellikleri
|
13- |
Çözelti ve Kolloidlerin Özellikleri
|
14- |
Final
|
15- |
Bütünleme
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Kimyanın temel prensiplerini öğrenme
|
2- |
Varlıkları kimyasal yarar/zarar açısından değerlendirebilme
|
3- |
Kimyasal maddeleri değerlendirebilme
|
4- |
Kimyasal reaksiyonları yazıp denkleştirebilme
|
5- |
Maddeleri kimyasal yönden sınıflandırabilme
|
6- |
Kimya bilgisini günlük hayata ve çalışmalara uygulayabilme becerisi kazanma
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
13
|
2
|
26
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
R. Chang, K.A. Goldsby, Genel Kimya, Çeviri Editörleri: Recai İNAM, Serpil AKSOY, 11. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2015
|
Yardımcı Kaynaklar
|
R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar 1,Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2002
|
|