Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > OMURGASIZ HAYVANLAR LAB.II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OMURGASIZ HAYVANLAR LAB.II Birinci düzey BİY208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE TOLUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Mehmet taşkıran, Ali Tuğrul Akın
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Omurgasız hayvan şubelerini ve fonksiyonlarını bir düzende vermektir.
Dersin tanımı Artropoda, Echinodermata, Phoronida, Byrozoa, Brachiopoda,Echinodermata, Chaetognatha ve Hemichordata örneklerini stereomikroskop altında morfolojik olarak inceleme ve çizim yapma

Dersin içeriği
1- Eklembacaklıların genel özellikleri, Scorpionida ve Pseudoscorpionidaörneklerinin incelenmesi
2- Araneida, Solyfugae ve Opilionida örneklerinin incelenmesi
3- Acari (Ixodidae, Argasidae ve Oribatida) örneklerinin incelenmesi
4- Crustacea örnekleri (Daphinia, Cyclops, Nauplius ve Zoea Larvaları)
5- Crustacea örnekleri (Stomatopoda, Yengeç) incelenmesi
6- Crustacea örnekleri (Karides, Istakoz) incelenmesi
7- Crustacea örnekleri (Kum piresi, tesbih böceği) incelenmesi
8- Myriapoda ve Diplopoda örnekleri ( Çiyan, yere akan) incelenmesi
9- Myriapoda ve Diplopoda örnekleri ( taşa akan, diplopod) incelenmesi
10- Böcek takımlarının incelenmesi
11- Böcek takımlarının incelenmesi
12- Böcek anten, bacak çeşitlerinin incelenmesi
13- Böcek anten, bacak çeşitlerinin incelenmesi
14- Derisidikenliler örneklerinin (deniz yıldızı, deniz kestanesi ve deniz hıyarı) incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Omurgasız hayvan şubelerinin özelliklerini tanımlar.
2- İncelenen hayvanların şube, cins ve türünü teşhis etmek için taksonomik anahtar kullanır.
3- İncelenen hayvanların morfolojik özelliklerini çizim ile gösterir.
4- Çeşitli hayvanların içyapıyı açıklamak için diseksiyon yapar.
5- Omurgasız hayvanları toplama, saklama ve preparasyon yöntemlerini uygular.
6- Deney sonuçlarını raporlayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Ayyıldız, N., Omurgasız Hayvanlar Laboratuar Kılavuzu, Atatürk Üniv., Fen-Edebiyat Fak., Yayın No: 169, Erzurum, 1997.
Yardımcı Kaynaklar . Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 295, Ankara, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar