Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATOM VE MOLEKÜL FİZİĞİ-II |
İkinci düzey |
FİZ 650 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMA YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET AKKURT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
X
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kuantum mekanik temelli yöntemler, Fizik, Kimya, Biyoloji ve Malzeme Bilimlerinin yakından ilgilendiği birçok atomik ve moleküler sistemlerin elektronik yapıları ve fiziksel özellikleri hakkında önemli bilgiler edinmemize katkı sağlarlar. Dersin amacı, bu teorik yöntemleri ve pratik uygulamaları anlatmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Atom ve Molekül Fiziği Fizik Ana Bilim Dalı, Seçmeli Ders
|
1- |
Matematiksel Tekrar: Lineer Cebir, Öz Fonksiyonlar, İşlemciler, Varyasyon Metodu
|
2- |
Çok Elektronlu Sistemler
|
3- |
Elektronik Problem ve Born-Oppenheimer Yaklaşıklığı
|
4- |
Çoklu Elektron Dalga Fonksiyonunun Yapısı
|
5- |
Pauli Dışarlama İlkesi ve Slater Determinantları
|
6- |
Hartree-Fock Yaklaşıklığı
|
7- |
Hartree-Fock Denklemlerinin Türetilmesi
|
8- |
Hartree-Fock Denklemlerinin Fiziksel Yorumu
|
9- |
Koopmans Teoremi, Brillouin Teoremi, Hartree-Fock Hamiltonieni
|
10- |
Vize Sınavı
|
11- |
Moleküler Spektrumlar: Dönme Enerjisi
|
12- |
Moleküler Spektrumlar: Titreşme ve Dönme Spektrumları
|
13- |
Moleküler Spektrumlar: Elektronik Spektrumlar
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküler sistemler hakkında genel bilgiye sahip olmak
|
2- |
Moleküllerin elektronik yapılarını ilk prensiplere dayalı metodlarla anlamak
|
3- |
Moleküler Hamiltonienin terimlerini detaylıca anlamak
|
4- |
Elektronik yapı teorilerinin temel kavramlarını öğrenmek
|
5- |
Moleküllerin fiziksel özelliklerini anlamak için gerekli teorik yöntemleri anlamak
|
6- |
Moleküler spektrumların temel prensiplerini anlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
12
|
72
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Physics of Atoms and Molecules (B.H. Bransden, C. J. Joachain)
Modern Quantum Chemistry (A. Szabo, N.S. Ostlund)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|