Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MERYEM EREN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste kalıtsal metabolik hastalıklar hakkında bilgi verilmesi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, kalıtsal metabolik hastalıklarla ilgili bilgileri kapsar.
|
1- |
Enzim defektleri
|
2- |
Enzim defektleri
|
3- |
Kalıtsal hastalıklarda tanı
|
4- |
Kalıtsal hastalıklarda tanı
|
5- |
Kalıtsal hastalıklarda tanı
|
6- |
Kalıtsal hastalıklarda genel testler
|
7- |
Kalıtsal hastalıklarda genel testler
|
8- |
Kalıtsal hastalıklarda genel testler
|
9- |
Kalıtsal hastalıklarda spesifik testler
|
10- |
Kalıtsal hastalıklarda spesifik testler
|
11- |
Kalıtsal hastalıklarda spesifik testler
|
12- |
Kalıtsal hastalıklarda moleküler analizler
|
13- |
Kalıtsal hastalıklarda moleküler analizler
|
14- |
Kalıtsal hastalıklarda moleküler analizler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enzim defektlerini bilir.
|
2- |
Kalıtsal hastalıkların belirlenmesinde kullanılan genel testleri bilir.
|
3- |
Kalıtsal hastalıkların belirlenmesinde kullanılan spesifik testleri bilir.
|
4- |
Kalıtsal hastalıkların belirlenmesinde kullanılan moleküler analizleri bilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
|
|
2- |
Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Berg J. M., J. L. Tymoczko, Biochemistry. Fifth Ed. Freeman and Company, New York, 2002. Nelson D. L., M.M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry, Third Ed. Worth Publishers, New York, 2000 Champe P.C., R.A. Harvey, Lippincott’s Illustrated Reviews Serisinden: Biyokimya. (Çeviri: Prof Dr. Tokullugil A., Uzm. Dr. M. Dirican, Uzm. Dr. E. Ulukaya ) 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 1997.
|
|