Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK
Prof. Dr. Berrin K.GÜÇLÜ
Prof. Dr. Osman KÜÇÜK
Prof. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Sena YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze, sunum, soru-cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Köpek ve kedilerin günlük yem miktarı, enerji ve besin madde ihtiyaçları konusunda eğitim vermek
|
Dersin tanımı
|
Köpek ve kedilerin günlük yem miktarı, enerji ve besin madde ihtiyaçları konusunda eğitim vermek
|
1- |
Köpek ve kedileri sindirim anatomisi, fizyolojisi ve histolojisi
|
2- |
köpek ve kedilerin enerji ihtiyacı ve önemi(NRC 2006'a göre)
|
3- |
köpek ve kedilerin yem tüketimlerinin hesaplanması (NRC 2006'a göre)
|
4- |
köpek ve kedilerin protein ihtiyacı ve önemi
|
5- |
köpek ve kedilerin vitamin ve mineral ihtiyacı ve önemi
|
6- |
köpek ve kedilerin su ihtiyacı ve önemi
|
7- |
köpek ve kedilerin su ihtiyacı ve önemi
|
8- |
Köpeklerin geriatri beslenmesi
|
9- |
köpek ve kedilerin beslenmeye bağlı metabolik hastalıkları
|
10- |
köpek ve kedilerin beslenmeye bağlı metabolik hastalıkları
|
11- |
köpek ve kedilerin beslenmeye bağlı metabolik hastalıkları
|
12- |
ara sınav
|
13- |
performans köpeklerinin beslenmesi
|
14- |
kedi ve köpek rasyonu hazırlama
|
15- |
kedi ve köpek rasyonu hazırlama
|
16- |
ticari köpek mamalarının genel anlatımı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Köpek ve kedileri sindirim anatomisi, fizyolojisi ve histolojisi hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
köpek ve kedilerin enerji ihtiyacı, yem tüketimlerinin hesaplanması, protein ihtiyacı, vitamin ve mineral ihtiyacı su ihtiyacı (NRC 2006'a göre) hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Köpeklerin geriatri beslenmesi hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
köpek ve kedilerin beslenmeye bağlı metabolik hastalıkları hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
performans köpeklerinin beslenmesi hakkında bilgi sahibi olması
|
6- |
kedi ve köpek rasyonu hazırlama hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
ticari köpek mamalarının hakkında bilgi sahibi olması
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2007. Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Ergün A, Tuncer ŞD, Çolpan İ, Yalçın S, Yıldız G, Küçükersan MK, Küçükersan S, Şehu A, 2006. Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Pozitif Matbaa, 3. Baskı, Ankara
Çalışkaner Ş ve Demir E, 2002. Hayvan Besleme Fizyolojisi ve Metabolizması. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:20. II. Baskı, Tokat
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aksoy A, Macit M, Karaoğlu M, 2000. Hayvan Besleme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları-Ders Notu Yayın No:220, Erzurum.
|
|