Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > SEÇMELİ ZORUNLU İKİNCİ YABANCI DİL I - RUSÇA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEÇMELİ ZORUNLU İKİNCİ YABANCI DİL I - RUSÇA Birinci düzey D-ULS307 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin başarılı olmaları için: Dersleri takip etmeleri, evde konu üzerinde çalışmaları, teyp dinlemeleri veya video izlemeleri, sözlük üzerinde çalışmalı, ev ödevlerini yapmaları ve sınav dönemlerinde konuları genel olarak tekrar etmeleri yeterli olacaktır.
Dersin tanımı Belirlenen konular üzere örnek metinler öğrencilere verilerek bu metinlere ait alıştırmalar ile pekiştirme yapılacaktır.

Dersin içeriği
1- Alfabe öğrenimi (el yazısı, matbu harfler ve bunların okunup telafuzları). Tanışma diyalogunun ezberlenmesi
2- Sesli ve sessiz harflerin oluşturdukları hecelerin okunuşu ve telafuzlar. Vurgu işaretinin görevi
3- Kelime kapasitesini geliştirmek için yeni kelimeler üzerinde çalışmalar. Dikte v.b
4- İsmin cinslerinin anlatımı, iyelik zamirlerinin cinslere göre değişimi ve bununla ilgili kısa metin okunması
5- Kelime kapasitesinin arttırılması. Olumsuz cevap yapılarını gösteren diyalogların işlenmesi. Meslek gurupları ile ilgili monologun işlenmesi
6- İsimlerin ve şahıs zamirlerinin çoğul yapıları. Bunlar ile ilgili metin çalışmaları. Milliyetler ile ilgili kelime bilgisine yönelik çalışma
7- Fiillerin şimdiki zamanda çekimlerinin anlatılması, (Наша группа) ve (Что они делают) parçalarının işlenmesi. Konuların tekrarı.
8- Yarıyıl sınavı (vize)
9- (Мы изучаем русский язык) adlı parçanın işlenmesi. Kimin soru yapıları ve sıfatların anlatımı ile ilgili parçaların okutulması.
10- Sıfat örneklerinin artırılması ve (Наш город) adlı parçanın işlenmesi.
11- Model fiillerin ve diğer fiilleri zamanlarda çekimleri, haftanın günleri ve diyalog okutulması. İsmin de haline giriş ve de hali ile ilgili kitaptan
12- (На уроке) adlı parçanın işletilmesi
13- Konu tekrarı
14- Konu tekrarı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kiril Alfabesini kullanır.
2- Rusça''yı başlangıç düzeyinde kullanır.
3- Rusça basit diyaloglar kurabilir.
4- Rusça temel gramer bilgisini kullanır.
5- Başlangıç düzeyinde metinleri okur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Murtazaoğlu, Fahrettin, Türkçe Açıklamalı Rusça Ders Kitabı,Trabzon, Derya Kitabevi Yayınları, 2006
Yardımcı Kaynaklar İnternetten elde edilen okuma anlama metinleri

Ders ile ilgili dosyalar