Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > SPORDA PSİKOLOJİK PERFORMANS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA PSİKOLOJİK PERFORMANS Üçüncü düzey BSA 628 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. SERDAR SUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Sporcunun müsabaka öncesi, esnası ve sonrasında psikolojik hazırlığı ve meydana gelen psikolojik problemlerin giderilmesi.
Dersin tanımı Spor psikolojisini tanımlamak, araştırma yöntemlerini bilmek, spor psikologunun rol ve sorumluluklarını açıklamak, motivasyon, kaygı, dikkat, kişilik, çocuk ve sporun psikolojik boyutunu bilmek, toplumsal cinsiyet ve spor ilişkisini açıklamak.

Dersin içeriği
1- Egzersiz ve spor psikolojisi performans gelişimi
2- Psikolojik beceri gelişimi
3- Uyarılmışlık ve imgeleme
4- Kendine güven ve hedef belirleme
5- Dikkat ve dikkat türleri
6- Konsantrasyon gelişimi
7- Sporcularda sakatlık psikolojisi
8- ARA SINAV
9- Bağımlılık ve sağlıksız davranışlar
10- Tükenmişlik ve Sürantrenman
11- Çocuklarda psikolojik gelişim dönemleri
12- Sporda saldırganlık, karakter gelişimi ve sportmenlik
13- Otojen çalışmaları
14- İmgeleme çalışmaları
15- Psikolojik beceri antrenmanları
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Performans arttırmada spor ve egzersiz psikolojisiyle ile ilgili temel kavramları bilir.
2- Performans arttırmada spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili teorileri açıklar.
3- Performans arttırmaya yönelik spor ve egzersiz psikoloji yöntemlerini bilir.
4- Sporda performans arttırmada kullanılan temel psikolojik teknikleri öğrenir.
5- Sporcuların psikolojik ihtiyaçlarını açıklar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Serdar Sucan, Sporcularda Yasam Kalitesi ve Psikolojik Performans, Published by LAP Lambert Academic Publishing, 2018. 2.Hagger, M. & Chatzisarantis, N. (2005). The Social Psychology of Exercise and Sport. Glasgow: Mc Graw Hill Company
Yardımcı Kaynaklar 1.Cole. Carroll, M. R. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. Çev. Süleyman Doğan, Ilgın Başaran, Mine Aladağ, Barış Yaka. Ankara: Pegem A Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar