Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > TERMODİNAMİK-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMODİNAMİK-II Birinci düzey ESM 206 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET FATİH KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Enerjinin kullanılabilirliği, yararlı iş , yararlı enerji, ikinci yasa verimi, gaz akışkanlı güç çevrimleri , buharlı güç çevrimleri, soğutma çevrimlerini öğrenme ve uygulayabilme, termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme.
Dersin tanımı Ekserji, güç ve buhar çevrimleri, soğutma çevrimlerini kapsayan sayısal ve sözel olarak bilgiler içeren zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Mükemmel gaz çevrimleri
2- Gaz akışkanlı güç çevrimleri
3- Buharlı güç sistemleri
4- Soğutma çevrimleri
5- Çevrimlerin karşılaştırlması
6- Çok fazlı termodinamik sistemler
7- Faz değişimleri
8- Buhar çevirimleri
9- Entropi
10- İklimlendirme Sistemleri
11- Kimyasal Reaksiyonlar; Yakıtlar ve Yanma; Teorik ve Gerçek Yanma İşlemleri,
12- Kimyasal Denge ve Faz dengesi
13- Nozullarda akış, ses hızı, mach sayısı ve uygulamaları,
14- Gaz-buhar karışımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enerji sistemleri mühendisliği problemlerini ve gereksinimlerini tanımlama, modelleme, analiz etme ve çözme becerisini gösterir.
2- Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları çözer.
3- Alanında karşılaştığı problemleri çözmek için uygun mühendislik yöntemlerini seçip uygular.
4- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında yeni bir çözümü tasarlar; bu doğrultuda güncel tasarım yöntemlerini uygular.
5- Alanında karşılaştığı problemlerin çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar.
6- Termodinamiğin 2. yasa verimini gerçek sistemler üzerinde uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Termodinamik - Mühendislik Yaklaşımıyla Yazar(lar) : Yunus A. Çengel Michael A. Boles
Yardımcı Kaynaklar Mühendislik Termodinamiği Yazar(lar) : Prof. Dr. Metin Gürü, Prof. Dr. Hayri Yalçın

Ders ile ilgili dosyalar