Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERDAL TUNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET YARDIMCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, uygulama , gösterip yaptırma
|
Dersin amacı
|
Atletizmde koşu, atma ve atlamalarda kurallar ile tekniklerin,basamaklarıyla birlikte uygulamasını öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Atletizm ile ilgili temel kavramlar,atletizm içerisinde yer alan atma, atlama,koşular ve yürüyüş branşlarının öğretiminden oluşur.
|
1- |
Uzun mesafe koşularında koşu tekniğinin öğretimi ve
taktiksel yaklaşım
|
2- |
Uzun mesafe koşularında koşu tekniğinin uygulaması
|
3- |
Yüksek atlama sırt üstü tekniğinin öğretimi
|
4- |
Yüksek atlama sırt üstü tekniğinin uygulaması
|
5- |
Yüksek atlama binme tekniğinin öğretimi
|
6- |
Yüksek atlama binme tekniğinin uygulaması
|
7- |
Sırıkla yüksek atlama teknik öğretimi
|
8- |
Sırıkla yüksek atlama teknik uygulaması
|
9- |
Sürat koşularında teknik uygulama-Ara sınavı
|
10- |
Engelli koşularında teknik uygulama
|
11- |
Atlamalarda teknik uygulama
|
12- |
Atmalarda teknik uygulama
|
13- |
Orta ve uzun mesafe koşularında teknik uygulama
|
14- |
Orta ve uzun mesafe koşu uygulaması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Atletizm temel branşlarını açıklar,
|
2- |
Atletizmde etkinlik alanları kullanır,
|
3- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine sahip olur,
|
4- |
Atletizmde ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bilgiye sahip olur,
|
5- |
yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini gösterir,
|
6- |
Atletizmde antrenman stratejilerini kullanır.
|
7- |
Öğrendiği bu bilgileri mesleki yaşantısında uygular.
|
8- |
Yüksek ve sırıkla atlama tekniklerini gösterir.
|
9- |
Atletizmde koşuları yapar.
|
10- |
Atletizmde atma,atlama ve çoklu yarışları analiz eder.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
2
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Atletizm Öğretimi (Koşular) Ali DEMİRCİ
2. Atletizm Öğretimi (Atmalar) Ali DEMİRCİ
3. Atletizm Öğretimi (Atlamalar) Ali DEMİRCİ
4. Atletizmde Koşular Metin DEMİR
5. Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN Uğur DÜNDAR
6. Atletizm Atmalar Nihat GÜNDÜZ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Atletizm Öğretimi (Koşular) Ali DEMİRCİ
2. Atletizm Öğretimi (Atmalar) Ali DEMİRCİ
3. Atletizm Öğretimi (Atlamalar) Ali DEMİRCİ
4. Atletizmde Koşular Metin DEMİR
5. Atletizm Teorisi Nurullah CANDAN Uğur DÜNDAR
6. Atletizm Atmalar Nihat GÜNDÜZ
|
|