Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > İLERİ GENEL TOKSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ GENEL TOKSİKOLOJİ Üçüncü düzey VFT-624 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Bu derste lisans eğitiminde değinilen genel toksikoloji konularında daha detaylı bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bu derste lisans eğitiminde değinilen genel toksikoloji konularında daha detaylı bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Zehir kavrami ve toksik doz
2- Zehirlerin vücuda giriş yollari
3- Zehirlerin emilimi
4- Zehirlerin dağilimi
5- Ksenobiyotiklerin biyotransformasyonu
6- Biyotransformasyonu etkileyen faktörler
7- Ara Sınav
8- Zehirlerin atilimi
9- Zehirlerin enzim sistemleri üzerine etkileri
10- Genel hücre fonksiyonlari üzerine etkiler
11- Zehirlerin hemoglobin üzerine etkileri
12- Zehirlerin DNA ve RNA üzerine etkileri
13- Teratojenik etkiler ve allerjik reaksiyonlar
14- Kimyasal maddelerin toksikolojik incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler zehirlerin etki mekanizmaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
2- Öğrenciler kimyasal maddelerin toksikolojik incelenmesi hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
3- Öğrenciler zehirlerin emilimi, dağılımı, biyotransformasyonu ve atılımı hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
4- Öğrenciler zehirlerin vücuda giriş yolları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
5- Öğrenciler zehir kavramı ve toksik doz hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
6- Öğrenciler zehirlerin etki mekanizmaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 4 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hayes AW (Ed): Principles and Methods of Toxicology, 4th Ed., (2001) Klaassen C.D., Watkins III J.B.,
Yardımcı Kaynaklar Casarett & Doull's Essentials of Toxicology, The McGraw-Hill Companies, USA, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar