Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > TEMEL YAZMA BECERİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL YAZMA BECERİSİ II Birinci düzey KDE110 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CANDAN KADRİYE GİRAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. JUNG HYE LEE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere Korece yazma becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Temel seviye Korece yazma

Dersin içeriği
1- 1.Bölüm- Hava Durumu konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
2- 1.Bölüm-Hava Durumu ile ilgili alıştırmalar
3- 2.Bölüm-Trafik Konusu konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
4- 2.Bölüm-Trafik Konusu ile ilgili alıştırmalar
5- 3.Bölüm-Spor konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
6- 3.Bölüm-Spor ile ilgili alıştırmalar
7- 4.Bölüm-Hobiler konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
8- ARA SINAV
9- 4.Bölüm-Hobiler ile ilgili alıştırmalar
10- 5.Bölüm-Seyahat konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
11- 5.Bölüm-Seyahat ile ilgili alıştırmalar
12- 6.Bölüm-Arkadaşlık konusunun işlenmesi ve yazma çalışmaları
13- 6.Bölüm-Arkadaşlık ile ilgili alıştırmalar
14- Genel tekrar
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korece hava durumu ile ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
2- Korece trafik ile ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
3- Korece sporla ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
4- Korece hobilerle ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
5- Korece seyahat ile ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
6- Korece arkadaşlık ile ilgili bilinmesi gereken kelime ve cümle kalıplarını kavrama
7- Öğrenilen kelime ve cümle kalıplarını kullanarak yazma pratiklerini kavrama
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Korece Temel Seviye 2 Kitabı- Sunçıonhyang Üniversitesi Kore Dili Eğitimi
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar