Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAYILI SPEKTRUM HABERLEŞMESİ |
İkinci düzey |
EEM 596 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı ve öğrenci merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 4-5 hafta kala ise öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek tamamen öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Yayılı spektrum haberleşmesinin temel ilkelerinin anlaşılması ve yayılı spektrum mantığına dayanan sayısal hücresel haberleşme sistemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Yayılı spektrum haberleşmesinin temelleri, doğrudan dizili yayılı spektrum işaretleri, frekans atlamalı yayılı spektrum işaretleri, yayılı spektrum verici devreleri ve alıcı devreleri, yayılı spektrum haberleşmesinde kullanılan yayma kod tipleri (PN, MLSR, Gold v.s.) ve üretimi, yayma kodları arasındaki tasarım farklılıklarının sistem başarımına etkileri, yayılı spektrum mantığına dayanan sayısal hücresel haberleşme sistemleri.
|
1- |
Yayılı spektrum haberleşmesinin temel ilkeleri
|
2- |
Yayılı spektrum haberleşmesinin temel ilkeleri
|
3- |
Doğrudan dizili yayılı spektrum işaretleri
|
4- |
Doğrudan dizili yayılı spektrum işaretleri
|
5- |
Frekans atlamalı yayılı spektrum işaretleri
|
6- |
Frekans atlamalı yayılı spektrum işaretleri
|
7- |
Yayılı spektrum verici devreleri ve alıcı devreleri
|
8- |
Yayılı spektrum verici devreleri ve alıcı devreleri
|
9- |
Yayılı spektrum haberleşmesinde kullanılan yayma kod tipleri ve üretimi
|
10- |
Yayılı spektrum haberleşmesinde kullanılan yayma kod tipleri ve üretimi
|
11- |
Yayma kodları arasındaki tasarım farklılıklarının sistem başarımına etkileri
|
12- |
Yayma kodları arasındaki tasarım farklılıklarının sistem başarımına etkileri
|
13- |
Yayılı spektrum mantığına dayanan sayısal hücresel haberleşme sistemleri.
|
14- |
Yayılı spektrum mantığına dayanan sayısal hücresel haberleşme sistemleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Haberleşme mühendisliğinin yayılı spektrum sistemlerini anlama ve kavramları uygulama becerisini kazanır.
|
2- |
Yayılı spektrum haberleşmesinin temel ilkelerinin anlaşılması
|
3- |
Yayılı spektrum mantığına dayanan sayısal hücresel haberleşme sistemlerinin öğrenilmesi
|
4- |
Yayılı spektrum haberleşmesinde kullanılan yayma kod tiplerinin öğrenilmesi
|
5- |
Yayma kodları arasındaki tasarım farklılıklarının sistem başarımına etkilerinin anlaşılması
|
6- |
Yayılı spektrum verici devreleri ve alıcı devrelerinin çalışma ilkelerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dr. İbrahim Develi, Yayılı Spektrum Haberleşmesi Ders Notları, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
L. Hanzo, L-L. Yang, E-L. Kuan and K. Yen, Single and Multi-Carrier CDMA Multi-User Detection, Space-Time Spreading, Synchronisation and Standards, Chapter 2, Wiley-IEEE Press, 2003.
|
|