Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 |
İkinci düzey |
ZBK 721 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DOĞAN IŞIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bitki Koruma Bölümü Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Program, kültür bitkisi yetiştiriciliğinde ortaya çıkan bitki koruma sorunları ve bunların çözümüne yönelik bilgileri alma, değerlendirme ve uygulamaya aktarma becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Program, Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki Anabilim Dalı´ndan oluşmaktadır. Entomoloji Anabilim dalı bitki zararlısı böceklerin, nematotların ve akarların teşhisi, biyolojileri ve bunlarla en uygun mücadele olanaklarını, Fitopatoloji Anabilim dalı ise bitkilerde hastalık oluşturan biyotik (funguslar, virüsler, bakteriler vb.) ve abiyotik faktörler ile bunlarla savaşım olanaklarını araştırmakta ve bu konularda çalışmalar yürütmektedir.
|
1- |
Tez hazırlık danışmanlığı
|
2- |
Tez çalışmalarına yönelik danışmanlık
|
3- |
Tezin yazımına yönelik danışmanlık
|
4- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
5- |
Tezin yazımına yönelik danışmanlık
|
6- |
Tezin yazımına yönelik danışmanlık
|
7- |
Tezin yazımına yönelik danışmanlık
|
8- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
9- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
10- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
11- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
12- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
13- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
14- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
15- |
Tez sunumuna yönelik danışmanlık ve yönlendirmeler
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
2- |
Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
3- |
Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
4- |
Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
5- |
Tezini hazırlayan öğrenci, taz hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur, tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
20
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tez konusuyla ilgili literatür
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tez ile ilgili yayınlar
|
|