Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > İLERİ ISI GEÇİŞİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ISI GEÇİŞİ-I İkinci düzey MKM 541 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NECDET ALTUNTOP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli SINIFTA YÜZYÜZE
Dersin amacı LİSANS SEVİYESİNDE ELE ALINAN ISI İLETİMİ KONUSUNU KAPSAMLI BİR ŞEKİLDE ELE ALARAK, ZAMANA BAĞLI VEYA ZAMANDAN BAĞIMSIZ GEOMETRİK OLARAK 2 BOYUTLU VE 3 BOYUTLU PROBLEMLER İÇİN HESAP YÖNTEMLERİNİ GÖSTERMEKTİR.
Dersin tanımı ISI İLETİMİ PROBLEMLERİNİ ZAMANA BAĞLI VE ZAMANDAN BAĞIMSIZ OLARAK FARKLI PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMLERİ İLE İNCELEME.

Dersin içeriği
1- ISI İLETİMİNE GİRİŞ
2- ISI İLETİMİNE GİRİŞ
3- ZAMANA BAĞLI VE ZAMANDAN BAĞIMSIZ ISI İLETİMİ PROBLEMLERİ
4- ZAMANDAN BAĞIMSIZ 2 BOYUTLU ISI İLETİMİ
5- ZAMANDAN BAĞIMSIZ 2 BOYUTLU ISI İLETİMİ
6- ZAMANDAN BAĞIMSIZ 3 BOYUTLU ISI İLETİMİ
7- ZAMANDAN BAĞIMSIZ 3 BOYUTLU ISI İLETİMİ
8- ZAMANA BAĞLI 2 BOYUTLU ISI İLETİMİ
9- ZAMANA BAĞLI 2 BOYUTLU ISI İLETİMİ
10- ZAMANA BAĞLI 3 BOYUTLU ISI İLETİMİ
11- ZAMANA BAĞLI 3 BOYUTLU ISI İLETİMİ
12- ARA SINAV
13- ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ
14- ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- To define heat conduction problems
2- To solve heat conduction problems
3- Solving 1-D Heat conduction problems
4- Solving 2-D Heat conduction problems
5- Solving 3-D Heat conduction problems
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 7 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 5 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ISI VE KÜTLE GEÇİŞİNİN TEMELLERİ, INCROPERA ISI VE KÜTLE TRASNFERİ, PRATİK BİR YAKLAŞIM, YUNUS ALİ ÇENGEL
Yardımcı Kaynaklar HEAT TRANSFER, MIT COURSE NOTES

Ders ile ilgili dosyalar