Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Birinci düzey GM 112 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LÜTFİYE EKİCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ: DR: LÜTFİYE EKİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda Mühendisliği kapsam alanını açıklamak ve tanıtmak, iş olanakları ve mezuniyet sonrası iş imkanlarını ortaya koyup öğrencileri yönlendirmektir. Daha sonra temel eğitim hakkında bilgi verip, gıda mühendilsiği alanında genel ama önemli konuları açıklamaktır.
Dersin tanımı Gıda Mühendisliği kapsam alanını açıklamak ve tanıtmak, iş olanakları ve mezuniyet sonrası iş imkanlarını ortaya koyup öğrencileri yönlendirmektir. Daha sonra temel eğitim hakkında bilgi verip, gıda mühendilsiği alanında genel ama önemli konuları açıklamaktır.

Dersin içeriği
1- Gıda mühendisliği nedir ve Gıda mühendisi ne iş yapar?
2- Su ve karbonhidratlar
3- Proteinler, lipitler, vitamin ve mineraller
4- Mikrobiyoloji
5- Mühendislik birimleri ve temel kavramlar
6- Gıdalarda ısı uygulamaları
7- Vize
8- Gıda teknolojisi
9- Süt teknolojisi ve genel ilkeleri
10- Et teknolojisi ve genel ilkeleri
11- Tahıl işleme teknolojisi ve genel ilkeleri
12- Gıda Muhafaza Yöntemleri
13- Gıda hijyen ve sanitasyonu
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda mühendisinin görev ve sorumluluklarının öğretilmesi
2- Gıdaların genel bileşim unsurlarının ve özelliklerinin öğretilmesi
3- Temel mühendislik kavramlarının öğretilmesi
4- Gıdalarda bozulma etmenlerinin ve gıda bozulmalarının önleme yöntemlerinin öğretilmesi
5- Et ve meyve-sebze gibi bazı teknoloji derslerine alt yapının kazandırılması
6- Gıdalarda hijyen ve sanitasyonunun öneminin kazandırılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders öğretim üyesinin kendi branşında yapmış olduğu hazırlıklar sonucunda power point sunum şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Merkez Kütüphanesinde mevcut kaynaklara yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar