Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜREŞ |
Birinci düzey |
ATRS 006 |
Seçmeli |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze, Göstreip Yaptırma, Uygulama
|
Dersin amacı
|
Güreş sporunun temel kural, teknik ve taktiklerinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Güreş sporuna yönelik antrenörlük bilgi ve becerilerini kazandırmak. Güreş antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak.
|
1- |
Güreş kuralları ve tarihçe
|
2- |
Temel gureş teknikleri ve duruşları
|
3- |
Güreşte ısınma ve açma-germe antrenmanlarının öğretilmesi
|
4- |
Güreşte uygulanan Grekoromen, Serbest Güreş Stillerinin Kuralları ve Teknik Farklılıklarının Öğretilmesi
|
5- |
Grekoromen güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
6- |
Grekoromen stilde uygulanan tekniklerin öğretilmesi (Tek kol, kafa kol, salto, supleks, bel kündesi, çırpma, kle, bele girme, çipe vb.)
|
7- |
Serbest güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
8- |
Serbest Stilde uygulanan tekniklerin öğretilmesi (Tek Dalma, Çift Dalma, Çırpma, Kafa Kol, Tek Kol, Dana Bağı, Çırpma, Kle vb.)
|
9- |
Ayakta yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
10- |
Yerde yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
11- |
Ayakta hücum ve savunma güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
12- |
Yerde hücum ve savunma güreş tekniklerinin öğretilmesi
|
13- |
Güreş müsabaka analizleri
|
14- |
Güreş müsabaka analizleri
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kurallar ve tarihçe hakkında bilgi sahibi olur
|
2- |
Güreşte tutuşları ısınma ve toparlanmayı bilir
|
3- |
Güreşe özgü kuvvet çalışması ve beslenmeyi bilir
|
4- |
Temel güreş tekniklerini ve duruşlarını uygular
|
5- |
Dalmaları ve atmaları uygular
|
6- |
Ayakta yapılan teknikleri uygular
|
7- |
Yerde yapılan teknikleri uygular
|
8- |
Dalmalar ve savunma tekniklerini uygular
|
9- |
Kontra atakları uygular
|
10- |
Ayaktaki tekniklerin savunması ve kontralarını uygular.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Açak M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya.
2. Fıla, Wrestling Manual For Choaches, (2009). Yerevan.
3. Yıldıran İ. (2000). Geleneksel Yağlı Güreşin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşiyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi;5(1) S.53-
62, Ankara.
4. Tgf. (1990). Uluslar Arası Amatör Güreş Federasyonu, Uluslar Arası Güreş Kaideleri, Serbest, Grekoromen ve Bayanlar Güreşi, Ankara.
5. Gökdemir, K. (2000). Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara: Poyraz Ofset.
6. Öcal D. (2007). Elit Güreşçilerin Somatotip Özellikleri İle Antropometrik Oransal İlişkilerinin Stiller ve Sıkletler Arası Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
7. Guyton, Ac. Hall, Je. (2006). Textbook Of Medical Physiology, Eleventh Edition, Elsevier.
8. Günay, M. (1999). Egzersiz Fizyolojisi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
9. ATİK, M.; (1973) “Serbest Güreşte Teknik-Taktik Kompleler” Emel Matbaacılık San. Ltd. Şti. Ankara. S. 4.
10. Sevim Y. (2002). Antrenman Bilgisi, Nobel Yayınları, Ankara.
11. Fıla, Uluslararası Güreş Kuralları, (2011). (Çev. Cicioğlu İ, Büyükerşen E.), Türkiye Güreş Federasyonu, Ankara.
12. BAŞARAN, M.; (1989) “Serbest ve Grekoromen Güreş” T.C. Gençlik ve Genel Müdürlüğü, Yayın No: 84, Uzman Matbaacılık, ANKARA. S.1.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|