Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > GÜREŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜREŞ Birinci düzey ATRS 006 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze, Göstreip Yaptırma, Uygulama
Dersin amacı Güreş sporunun temel kural, teknik ve taktiklerinin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Güreş sporuna yönelik antrenörlük bilgi ve becerilerini kazandırmak. Güreş antrenörlük eğitimi ile ilgili öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Güreş kuralları ve tarihçe
2- Temel gureş teknikleri ve duruşları
3- Güreşte ısınma ve açma-germe antrenmanlarının öğretilmesi
4- Güreşte uygulanan Grekoromen, Serbest Güreş Stillerinin Kuralları ve Teknik Farklılıklarının Öğretilmesi
5- Grekoromen güreş tekniklerinin öğretilmesi
6- Grekoromen stilde uygulanan tekniklerin öğretilmesi (Tek kol, kafa kol, salto, supleks, bel kündesi, çırpma, kle, bele girme, çipe vb.)
7- Serbest güreş tekniklerinin öğretilmesi
8- Serbest Stilde uygulanan tekniklerin öğretilmesi (Tek Dalma, Çift Dalma, Çırpma, Kafa Kol, Tek Kol, Dana Bağı, Çırpma, Kle vb.)
9- Ayakta yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
10- Yerde yapılan Güreş tekniklerinin öğretilmesi
11- Ayakta hücum ve savunma güreş tekniklerinin öğretilmesi
12- Yerde hücum ve savunma güreş tekniklerinin öğretilmesi
13- Güreş müsabaka analizleri
14- Güreş müsabaka analizleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurallar ve tarihçe hakkında bilgi sahibi olur
2- Güreşte tutuşları ısınma ve toparlanmayı bilir
3- Güreşe özgü kuvvet çalışması ve beslenmeyi bilir
4- Temel güreş tekniklerini ve duruşlarını uygular
5- Dalmaları ve atmaları uygular
6- Ayakta yapılan teknikleri uygular
7- Yerde yapılan teknikleri uygular
8- Dalmalar ve savunma tekniklerini uygular
9- Kontra atakları uygular
10- Ayaktaki tekniklerin savunması ve kontralarını uygular.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Açak M. (2001). Güreş Öğreniyorum, Kubbealtı Yayıncılık, Malatya. 2. Fıla, Wrestling Manual For Choaches, (2009). Yerevan. 3. Yıldıran İ. (2000). Geleneksel Yağlı Güreşin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşiyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi;5(1) S.53- 62, Ankara. 4. Tgf. (1990). Uluslar Arası Amatör Güreş Federasyonu, Uluslar Arası Güreş Kaideleri, Serbest, Grekoromen ve Bayanlar Güreşi, Ankara. 5. Gökdemir, K. (2000). Güreş Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Ankara: Poyraz Ofset. 6. Öcal D. (2007). Elit Güreşçilerin Somatotip Özellikleri İle Antropometrik Oransal İlişkilerinin Stiller ve Sıkletler Arası Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara. 7. Guyton, Ac. Hall, Je. (2006). Textbook Of Medical Physiology, Eleventh Edition, Elsevier. 8. Günay, M. (1999). Egzersiz Fizyolojisi. Ankara: Bağırgan Yayınevi. 9. ATİK, M.; (1973) “Serbest Güreşte Teknik-Taktik Kompleler” Emel Matbaacılık San. Ltd. Şti. Ankara. S. 4. 10. Sevim Y. (2002). Antrenman Bilgisi, Nobel Yayınları, Ankara. 11. Fıla, Uluslararası Güreş Kuralları, (2011). (Çev. Cicioğlu İ, Büyükerşen E.), Türkiye Güreş Federasyonu, Ankara. 12. BAŞARAN, M.; (1989) “Serbest ve Grekoromen Güreş” T.C. Gençlik ve Genel Müdürlüğü, Yayın No: 84, Uzman Matbaacılık, ANKARA. S.1.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar