Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI |
Birinci düzey |
HM 416 |
Zorunlu |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori ve uygulamalı soru çözümleri
|
Dersin amacı
|
Kırsal alanlardaki genel sorunların ortaya konulması, mülkiyet ve toprak dağılımının tespiti ve değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Kırsal alanların düzenlenmesi temel ilkeler, Kırsal alan düzenleme yöntemleri, Kırsal alan düzenlemeleri ve Türkiye’deki uygulamalar, kırsal alan düzenlemelerinin yapılışı, Kırsal alan düzenlemelerinde Arazi Toplulaştırması, Arazi toplulaştırmanın amaçları, planlaması ve uygulaması, Arazi toplulaştırması-kadastro ilişkileri, Toplulaştırmada ölçmenin önemi, Arazi Toplulaştırmasında teknik ve hukuki sorunlar, Arazi toplulaştırmasının ekonomik, teknik ve hukuksal irdelenmesi, Uygulama örnekleri. Arazi düzenleme çalışmalarında Ölçme Safhaları, Ölçme ve Yorumlama, Sonuç ve Öneriler.
|
1- |
Kırsal alanlar ve kırsal kalkınma. Türkiye’de tarım politikası ve tarihsel gelişimi.
|
2- |
Türkiye’nin tarım sektörü yapısal analizi ve AB ortak tarım politikası.
|
3- |
Tarım ve tarımsal üretim kavramları, tarımsal üretimi etkileyen faktörler.
|
4- |
Organik tarımın gelişimi ve önemi. Tarım teknolojileri. Türkiye’de tarım işletmeleri ve özellikleri.
|
5- |
Tarım arazilerinin parçalanması ve işletmelere etkisi Tarım arazilerinin parçalanma nedenleri,
|
6- |
Arazi toplulaştırması hakkında genel bilgiler. Türkiye’de toplulaştırma çalışmaları
|
7- |
Diğer bazı ülkelerde arazi toplulaştırma çalışmaları. Arazi toplulaştırmasının safhaları
|
8- |
Öğrencinin bağımsız olarak yapacağı Arazi Toplulaştırma projelerinin dağıtımı
|
9- |
Toplulaştırmada ölçme işleri ve uygulamalar.
|
10- |
ARASINAV
|
11- |
Tarım işletmelerine ait “mülkiyet haritalarının” sayısallaştırılması ve kontroller.
|
12- |
Yeni tasarlanan işletme bloklarının oluşturulması. Blok alanlarının hesabı ve kontrolü
|
13- |
Toprak-verim-konum endeks sınırlarının tespiti.
|
14- |
Yeni tarım parsellerinin oluşturulması ve dağıtımı Arazi toplulaştırma projelerinin teslimi. Ders ve proje değerlendirilmesi, öneriler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kırsal alanlarda arazi yönetiminin önemini kavrayacaklar.
|
2- |
Türkiye\''de kırsal alanlardaki mülkiyet ve arazi kullanımına ilişkin sorunların kavranması ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
|
3- |
Tarım ve Kırsal Kalınma politikalarının ve önemini anlayacaklar.
|
4- |
Arazi toplulaştırma projesi aşamalarını anlayacaklar ve önemini kavrayacaklar.
|
5- |
Arazi Toplulaştırma Projesini gerçekleştirebilecekler.
|
6- |
Arazi toplulaştırma proje örneklerini inceleyerek projeleri yorumlama kabiliyeti kazanacaklar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini
etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
|
7- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor
yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum
yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
An Overview of Land Consolidation in Europe Arvo Vitikainen, D.Sc. (Tech.), Nordic Journal of Surveying and Real Estate Research VOL 1, 2004
Milletlerarası Tarım Reformu ve Kırsal Kalkınma Kongresi Tebliğler 22-27 eylül 1992.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Arazi Toplulaştırması Prof. Dr. N. YILDIZ Yıldız Ün. Yayın No:167, 1983 Istanbul
Almanya’da Arazi Toplulaştırma Çalışmaları, TMMOB HKMO 1995 Ankara. Yrd. Doç. Dr. Tayfun ÇAY, Arazi Düzenlemesi ve Mevzuatı Kitabı, 1998, Konya. Doç. Dr. Zerrin DEMİREL, Arazi Toplulaştırması, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Jeodezi ve Fot. Anabilim Dalı, Üniversite Yayın No: YTÜIN.DN.970322,
Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi, 1997, İstanbul. 2005 tarih, 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu
|
|