Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çevresel risk kapsamında ele alınacak konuların, insan sağlığı ve çevre ilişkisinin incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Ders içeriğini; insanların karşı karşıya kaldıkları fiziksel, kimyasal ve biyolojik tehlikeler, az ve çok gelişmiş ülkelerde yaşayan insanlar için önemli sağlık riksleri, gıda katkı maddelerinden gelen riskler ve eşeye bağlı olarak taşınan hastalık tipleri oluşturmaktadır.
|
1- |
Tehlike çeşitleri ve etkileri
|
2- |
Biyolojik tehlikeler
|
3- |
Risk değerlendirmesi ve yönetimi
|
4- |
Risk sınırları ve anlizlerin yararları
|
5- |
Risk faktörleri ve kanser
|
6- |
Kanser ve sigara
|
7- |
Kanser ve işyeri, kanser ve kirlilik
|
8- |
Yiyeceklerdeki katkı maddelerinin riskleri
|
9- |
Sentetik gıdaların doğal şekli
|
10- |
Tüketici koruması: FDA ve GRAS
|
11- |
Tehlikeli atıklardan kaynaklanan riskler
|
12- |
Tehlikeli atıkların kontrol ve yönetimi
|
13- |
Tehlikeli atıklarla ilgili yönetmelik ve yasalar
|
14- |
hastalıkların ekonomik ve coğrafik yönü
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tehlike çeşitleri hakkında bilgi edinmek
|
2- |
Risk değerlendirmesi ve yönetimini anlamak
|
3- |
risk faktörleri ve kanser ilişkisini anlamak
|
4- |
Risk faktörlerinin etkisini anlayabilmek
|
5- |
Dünyadaki risk yönetim yasalarını anlamak
|
6- |
Farklı tehlikelerin değişik organizmalara etkisini anlamak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
5
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
10
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Clarke, Lee, 1989, Berkeley: University of California Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Risk Assessment and Risk Control, Conservation Foundation, 1985, Washington, D.C.: Conservation Foundation - Environmental Ecology: the Impact of Pollution and Other Stresses on Ecosystem Structure and Function. Freedman, Bill,1989, San Diego, Calif.: Academic Press -Explaining Environmental Risk. Sandman, Peter M., 1986, Washington, D.C.: EPA. Office of Toxic Substancesf Pollution and Other Stresses on Ecosystem Structure and Function. Freedman, Bill,1989, San Diego, Calif.: Academic Press
-Explaining Environmental Risk. Sandman, Peter M., 1986, Washington, D.C.: EPA. Office of Toxic Substances
|
|