Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ Üçüncü düzey MB 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiden hareketle eğitim felsefesinin temel sorunlarını tartışmak
Dersin tanımı Bu ders; felsefenin alanları ve eğitim, felsefi ekoller ve eğitim, eğitim felsefeleri, ideoloji ve eğitim, Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri gibi konulardan oluşmaktadır.

Dersin içeriği
1- Felsefe nedir? Felsefenin alanları
2- Eğitimle ilgili kavramlar
3- Eğitim ve felsefe arasındaki ilişki
4- Eğitim amaçlarının felsefi temelleri
5- İdealizm ve eğitim
6- Realizm ve eğitim
7- Ara sınav
8- Pragmatizm ve eğitim
9- Naturalizm ve eğitim
10- Varoluşçuluk ve eğitim
11- İdeoloji ve eğitim
12- İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim
13- Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
14- Türk düşünürlerinde eğitim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim ve felsefenin temel kavramları hakkında bilgi edinme.
2- Eğitim ve felsefe arasındaki ilişkiyi açıklama.
3- Eğitim amaçlarının felsefi temelleri hakkında bilgi edinme.
4- Başlıca felsefi akımların eğitim görüşlerini değerlendirebilme
5- Eğitim felsefelerinin öne çıkan özelliklerini ögelerine ayırabilme
6- Türk eğitim sistemine yön veren felsefi akımları gerekçeleri ile açıklayabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2022). Eğitim Felsefesi, 5. Baskı, Ankara: Pegem Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Cevizci, A. (2018). Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar